DRUKUJ
2019-03-26

Wydanie decyzji przekazującej na rzecz Skarbu
Państwa lub właściwej jednostki samorządu
terytorialnego nieruchomości nie stanowiącej ich
własności, a zajętej pod drogi publiczne

Wydanie decyzji przekazującej na rzecz Skarbu Państwa lub właściwej jednostki samorządu terytorialnego nieruchomości nie stanowiącej ich własności, a zajętej pod drogi publiczne

 

PODSTAWA PRAWNA:

Ustawa z dnia 13 października 1998 r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną

 

WYMAGANE DOKUMENTY:


  • oświadczenie według stanu na dzień 31.12.1998 r. o zaliczeniu drogi do określonej kategorii ze wskazaniem podstawy prawnej (Rozporz. Rady Ministrów, Dzienników Urzędowych Wojewody) z załącznikiem graficznym określającym przebieg, kategorię i numer drogi;
  • odpis z księgi wieczystej na dzień 31.12.1998 r. lub badanie KW przeprowadzone przez uprawnione osoby - w wypadku adnotacji w dziale III KW o prowadzonym postępowaniu wywłaszczeniowym kopia decyzji o wywłaszczeniu;
  • wypis i wyrys z ewidencji gruntów według stanu na dzień 31.12.1998 r.;
  • nazwiska i adresy właścicieli nieruchomości podlegających przejęciu w trybie art. 73;
  • opracowanie geodezyjne wykonane na kopii mapy zasadniczej, mapy syt.-wys. lub sytuacyjnej z wykazaniem granic stanu zainwestowania pasa drogowego na dzień 31.12.1998 r.i granic nieruchomości podlegającej przejęciu z art. 73.;
  • zakres zainwestowania pasa drogowego na dzień 31.12.1998 r. wykazany na mapie musi być potwierdzony przez wnioskodawcę;
  • oświadczenie, że droga nie była wybudowana z udziałem czynu społecznego;
  • dokumenty potwierdzające wykonywanie władztwa publicznego nad nieruchomością zajętą pod drogę w szczególności poprzez podejmowanie działań należących do ustawowo zdefiniowanego zakresu (art. 4 pkt.8-11 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych) pojęcia budowy drogi, modernizacji, utrzymania lub jej ochrony, względnie inne dowody przewidziane w art. 75 Kpa;
  • inne dokumenty o istotnym znaczeniu według uznania wnioskodawcy

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Decyzja administracyjna

 

OPŁATY:

Brak

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

zgodnie z art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie za pośrednictwem Wojewody Pomorskiego do Ministra Inwestycji i Rozwoju w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji Wojewody Pomorskiego

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY/ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Wszelkie dokumenty należy przesyłać na adres:

Pomorski Urząd Wojewódzki Delegatura w Słupsku, Oddział Nieruchomości i Skarbu Państwa , 76-200 Słupsk ul. Jana Pawła II 1 lub składać w Kancelarii Ogólnej – pok. 340 (III piętro)

 

 

KONTAKT DO OSÓB PROWADZĄCYCH SPRAWY:

 

IV piętro - nr pokoju 436 , Telefon 59 846 85 28

 
 

Klauzula informacyjna do post. zmieniającego uchylenie 155

Klauzula informacyjna do post. wznowienia

Klauzula informacyjna do post. zmieniającego uchylenie 154

Klauzula informacyjna do art. 73 – drogi publiczne