DRUKUJ
2021-01-13

Zarejestrowanie pobytu obywatela Zjednoczonego
Królestwa

wszczęcie postępowania administracyjnego:

wniosek o zarejestrowanie pobytu obywatela Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej wraz z załącznikami


miejsce załatwienia sprawy:

pokój nr 93 (wejście do budynku od strony ul. Rzeźnickiej, I piętro):
Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku
ul. Okopowa 21/27
80-810 Gdańsk


Warunkiem obsługi jest umówienie wizyty pod numerem telefonu 58 30 77 340

lub

w Oddziale Zamiejscowym w Słupsku (pokój nr 417 i 418, IV piętro)
ul. Jana Pawła II 1
76-200 Słupsk


podstawa prawna:

rozdział 4a ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (j.t. Dz.U. z 2019 r., poz. 293 ze zm.)

 

termin załatwienia sprawy:

niezwłocznie, jednak nie wcześniej, niż po upływie 1 miesiąca od dnia wszczęcia postępowania
forma załatwienia: wydanie zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu, zaś odmowa zarejestrowania pobytu następuje w drodze decyzji administracyjnej


tryb odwoławczy:

art. 127 do 140 Kodeksu postępowania administracyjnego
organ odwoławczy: Szef Urzędu do Spraw Cudzoziemców

 

przedmiot i wysokość opłaty:

wydanie, wymiana oraz wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Zjednoczonego Królestwa nie podlegają opłacie

 

godziny przyjęć interesantów Oddziału ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców:

poniedziałek – piątek w godzinach od 9:00 do 14:00

 

Przeczytaj także:

Zachęcamy do zapoznania się z materiałami dostępnymi są na stronach internetowych Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców:

 

Użyteczne informacje:

  1. Procedura zarejestrowania pobytu i wydania nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu dotyczy obywateli Zjednoczonego Królestwa będących beneficjentami Umowy o Wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej.
  2. Wnioski w sprawach zarejestrowania pobytu, a także wymiany i wydania nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu, należy składać osobiście (wymóg osobistego złożenia wniosku nie dotyczy małoletnich poniżej 6. roku życia).
  3. Od obywatela Zjednoczonego Królestwa ubiegającego się o zarejestrowanie pobytu lub wymianę, bądź wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu, pobiera się odciski linii papilarnych (nie dotyczy małoletnich poniżej 6. roku życia).
  4. Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu odbiera się osobiście, po okazaniu ważnego dokumentu podróży (paszportu) lub innego ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo. W przypadku osoby poniżej 13. roku życia odbioru dokumentu dokonuje rodzic (ewentualnie opiekun prawny lub kurator).
  5. Przed zarejestrowaniem pobytu organ prowadzący postępowanie zwraca się do komendanta oddziału Straży Granicznej, komendanta wojewódzkiego Policji i Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z wnioskiem o przekazanie informacji, czy wjazd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i pobyt na tym terytorium mogą stanowić zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego. Wymienione organy są zobowiązane przekazać informacje w ciągu 30 dni (a w szczególnie uzasadnionych przypadkach – najpóźniej w terminie 60 dni) od otrzymania wniosku.
  6. Obywatelowi Zjednoczonego Królestwa, który do 31 grudnia 2021 r. złożył wniosek o zarejestrowanie pobytu lub wniosek o wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu wojewoda wydaje zaświadczenie o złożeniu tego wniosku ważne przez rok. Zaświadczenie takie wydawane jest także obywatelom Zjednoczonego Królestwa, w stosunku do których przed 31 grudnia 2020 r. nie zakończono postępowań o zarejestrowanie pobytu jako obywatela Unii Europejskiej.
  7. Informacje na temat etapu postępowania, w tym możliwości odbioru dokumentu publikowane są za pośrednictwem Portalu Klienta (więcej informacji można znaleźć pod linkiem: https://uwgdansk.bip.gov.pl/oddzial-ds-cudzoziemcow/uruchomienie-portalu-klienta.html).