DRUKUJ
2014-10-27

Zadania Oddziału Realizacji Dochodów i
Windykacji

1.   prowadzenie rejestru kar nakładanych przez inspektoraty nadzoru budowlanego oraz Wydział Polityki      Społecznej za nieprawidłowe prowadzenie placówek opieki społecznej,

2.   ewidencja dochodów i należności urzędu, umorzeń należności oraz należności uchylonych w systemie finansowo-księgowym,

3.   księgowanie zwrotów nadpłat lub błędnie przekazanych kwot w systemie finansowo-księgowym,

4.    prowadzenie windykacji należności urzędu, wynikających z wystawionych faktur VAT, kar nałożonych przez inspektoraty nadzoru budowlanego oraz Wydział Polityki Społecznej, obciążeniowych not księgowych oraz postanowień,

5.    terminowe odprowadzanie na centralny rachunek bieżący budżetu państwa dochodów pobranych przez urząd,

6.    wystawianie faktur VAT i obciążeniowych not księgowych wynikających z działalności urzędu, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności w celu obciążenia najemców/ użyczających powierzchnie w budynkach urzędu kosztami wynikającymi z zawartych umów

7.   prowadzenie rejestru sprzedaży VAT dla celów podatkowych,

8.   analiza należności, wystawianie wezwań do zapłaty oraz naliczanie odsetek ustawowych za zwłokę, wynikających z wystawionych przez urząd faktur VAT,

9.   przekazywanie kwoty podatku VAT należnego na rachunek wydatków urzędu,

10.  sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych w zakresie realizowanych dochodów budżetowych,

11.  obsługa budżetu dysponenta III stopnia w systemie TREZOR w zakresie dochodów,

12.  sporządzanie materiałów planistycznych dotyczących projektu budżetu oraz planu finansowego w zakresie dochodów urzędu,

13.  sporządzanie analiz opisowych z wykonania planu finansowego dochodów w celu informowania kierownika jednostki o poziomie realizacji dochodów oraz innych analiz finansowych wg potrzeb,

14.  potwierdzanie zgodności rozrachunków z odbiorcami,

15.  obsługa rachunku bieżącego dochodów przy pomocy Bankowości elektronicznej NBP oraz sporządzanie wydruków wyciągów bankowych wraz z załącznikami

16.  dokonywanie sprawdzenia dowodów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym,

17.  prowadzenie obsługi kasowej delegatury;

18.  opracowywanie materiałów do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa w zakresie dochodów,

19.  opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów,

20.  sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu środków europejskich,

21.  sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu w układzie zadaniowym w zakresie dochodów.