DRUKUJ
2014-12-11

Zarządzanie ruchem na drogach

Informacje podstawowe:

Zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym, Wojewoda sprawuje nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach:
- wojewódzkich,
- powiatowych,
- gminnych,
- publicznych położonych w miastach na prawach powiatu i w mieście stołecznym Warszawie,
- wewnętrznych, położonych w strefach ruchu lub strefach zamieszkania.    

Ponadto, zgodnie z § 3 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem /Dz. U. z 2003r. Nr 177 poz. 1729/, organ sprawujący nadzór nad zarządzaniem ruchem dokonuje oceny organizacji ruchu w zakresie:

  • zgodności z obowiązującymi przepisami oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • rozstrzyga w sprawach spornych dotyczących istniejącej lub projektowanej organizacji ruchu, biorąc pod uwagę interes ogólnospołeczny oraz konieczność zapewnienia ruchu tranzytowego.   


Sposób załatwienia sprawy: złożenie pisma w sprawie dotyczącej zarządzania ruchem na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych
     
 

Miejsce załatwienia sprawy:

  • osobiście- złożenie wniosku w Sekretariacie Wydziału Infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku (pokój 358)
  • przesłanie wniosku pocztą na adres:
    Wojewoda Pomorski
    ul. Okopowa 21/27
    80-810 Gdańsk
     


Termin załatwienia: niezwłocznie, nie później niż 2 miesiące od dnia wpływu wniosku do organu


Wszelkie dodatkowe informacje w zakresie sprawowania nadzoru nad organizacją ruchu drogowego udzialane są w sekretariacie Wydziału Infrastruktury - (58) 30 77 482