DRUKUJ
2024-01-05

Stwierdzenia nieważności decyzji organów
administracji geodezyjnej i kartograficznej lub w
sprawie scalenia i wymiany gruntów

Sposób załatwienia sprawy:

wydanie decyzji orzekającej w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji administracyjnej starosty/prezydenta miasta na prawach powiatu lub marszałka województwa rozstrzygającej w przedmiocie:

  • ewidencji gruntów i budynków
  • odmowy przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wyników zgłoszonych prac geodezyjnych
  • gleboznawczej klasyfikacji gruntów
  • udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
  • scalenia i wymiany gruntów

Miejsce załatwienia sprawy/złożenia dokumentów:

  • sekretariat Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej

ul. Okopowa 21/27

80-810 Gdańsk

wejście IV - B,

nr pokoju: 377 (III piętro)

  • Kancelaria Ogólna PUW

ul. Okopowa 21/27

80-810 Gdańsk

wejście IV - B

  • za pośrednictwem platformy ePUAP

 

Wymagane dokumenty:

wniosek o stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej starosty/prezydenta miasta na prawach powiatu, który powinien zawierać:

  1. wskazanie przesłanki uzasadniającej stwierdzenie nieważności
  2. dokumenty potwierdzające zaistnienie przesłanki uzasadniającej stwierdzenie nieważności

Formularze, wnioski do pobrania:

brak

Opłaty:

bez opłat

Termin załatwienia sprawy:

w ciągu miesiąca

Tryb zaskarżenia:

Na wydaną decyzję przysługuje odwołanie do organu wyższego stopnia:

  • odwołanie do Głównego Geodety Kraju wnosi się za pośrednictwem Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji  
  • odwołanie do Ministra właściwego do spraw rozwoju wsi wnosi się za pośrednictwem Wojewody Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji (w sprawie scalenia i wymiany gruntów)

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
  • Ustawa z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów
  • Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

 

Osoba prowadząca:

pracownicy Oddziału

telefon kontaktowy:

Dodatkowe informacje można uzyskać w godzinach pracy Inspekcji

od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 - 15:45

bezpośrednio u osoby prowadzącej sprawę lub telefonicznie pod nr tel. 58 30 77 501

 

Klauzula informacyjna:

Wypełniając obowiązek określony w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) w załączniku zamieszczamy klauzulę informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych.