2018-04-12

Plan kontroli Wydziału Polityki Społecznej w roku 2018

 



 

L.p. Temat kontroli Nazwa jednostki kontrolowanej Termin przeprowadzenia kontroli w kwartałach
1. 2. 3. 4.
1 Realizacja zadań z zakresu ustawy o pomocy społecznej zleconych powiatowi przez administrację rządową oraz zadań własnych powiatu w 2017 roku Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Kwidzynie
I kwartał
2 Realizacja zadań z zakresu ustawy o pomocy społecznej zleconych gminie przez administrację rządową i zadań własnych dotowanych z budżetu państwa w 2017 roku oraz wieloletniego programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Stegnie
I kwartał
3 Realizacja zadań z zakresu ustawy o pomocy społecznej zleconych gminie przez administrację rządową i zadań własnych dotowanych z budżetu państwa w 2017 roku oraz wieloletniego programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sadlinkach
III kwartał
4 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Smołdzinie
IV kwartał
5 Realizacja zadań z zakresu ustawy o pomocy społecznej zleconych gminie przez administrację rządową i zadań własnych dotowanych z budżetu państwa w 2017 roku Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Kolbudach
I kwartał
6 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sztutowie
7 Realizacja zadań z zakresu ustawy o pomocy społecznej zleconych gminie przez administrację rządową i zadań własnych dotowanych z budżetu państwa w 2017 roku Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Łęczycach
III kwartał
8 Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Dzierzgoniu
9 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Osiecznej
10 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Lubichowie
IV kwartał
11 Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Pruszczu Gdańskim
12 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Subkowach
13 Realizacja powiatowych zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie  Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Pucku
IV kwartał
14 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Chojnicach
III kwartał
15 Prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami Środowiskowy Dom Samopomocy
w Gdańsku
ul. Burzyńskiego 1/4
II kwartał
16 Środowiskowy Dom Samopomocy
w Konarzynach - gm. Stara Kiszewa
17 Środowiskowy Dom Samopomocy
w Kolniku - gm. Pszczółki
IV kwartał
18 Środowiskowy Dom Samopomocy
w Miastku
19 Realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej zleconych na podstawie umów pomiędzy Wojewodą a poszczególnymi organizacjami pozarządowymi w wyniku otwartego konkursu ofert (edycja 2017) Projekt Pełni Szczęścia w Gdańsku (Stowarzyszenie) IV kwartał
20  Fundacja "Sprawni Inaczej"
w Gdańsku, Oddział w Kościerzynie, Stowarzyszenie Rodzicielstwa
Zastępczego "Dolina Tęczy"
w Kościerzynie
(realizacja zadaniaw ramach oferty wspólnej)
21 Poprawność realizacji zadań zleconych gminie przez administrację rządową z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Kościerzynie
III kwartał
22 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Studzienicach
23 Miejsko-Gminny Ośrodek
Pomocy Społecznej w Miastku
IV kwartał
24 Poprawność realizacji zadań zleconych gminie przez administrację rządową z zakresu ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Przywidzu
I kwartał
25 Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Skórczu 
II kwartał
26 Poprawność realizacji zadań zleconych gminie przez administrację rządową z zakresu ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Kołczygłowach
IV kwartał
27 Poprawność realizacji zadań zleconych gminie przez administrację rządową z zakresu ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Trąbkach
I kwartał
28 Poprawność realizacji zadań zleconych gminie przez administrację rządową z zakresu ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Starym Targu
II kwartał
29 Miejsko-Gminny
Ośrodek Pomocy Spolecznej w Kępicach
III kwartał
30 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Kartuzach
31 Gminny Ośrodek Pomocy Spolecznej
w Ryjewie
IV kwartał
32 Ocena jakości usług wspomagających
i edukacyjnych
Dom Pomocy Społecznej
Dla Dzieci i Młodzieży
Niepełnosprawnych Intelektualnie
prowadzony przez Zgromadzenie
Sióstr Benedyktynek Samarytanek
Krzyża Chrystusowego
Bielawki 47, 83-130 Pelplin
I kwartał
33 Dom Pomocy Społecznej w Rudnie
ul. Lipowa 1
83-121 Rudno
34 Dom Pomocy Społecznej
w Wielkich Wyrębach
Wielkie Wyręby 23
83-230 Smętowo Graniczne
35 Ocena jakości usług określonych standardem w art. 68 i 68a ustawy o pomocy społecznej Dom Seniora w Pałacu
ul. Kuracyjna 4
84-104 Jastrzębia Góra
II kwartał
36 Ocena jakości usług wspomagających Dom Pomocy Społecznej
Słoneczne Wzgórze
 ul. Słoneczna 12
 82-420 Ryjewo
II kwartał
37 Dom Pomocy Społecznej w Chojnicach
ul. Leśna 12
89-600 Chojnice
II kwartał
38 Zaspokajanie potrzeb dziecka i respektowanie jego praw Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza
Nr 2 w Gdyni
ul. Chwarznieńska 73,
81-602 Gdynia
I kwartał
39 Zaspokajanie potrzeb dziecka i respektowanie jego praw Dom dla Dzieci,
ul. Donimirskich 4
 82-420 Ryjewo
IV kwartał
40 Organizacja pracy wychowawczej
w placówce
Placówka Socjalizacyjna
Mój Dom - Moja Przyszłość
ul. Lutosławskiego 21/2
76-200 Słupsk
II kwartał
41 Placówka Socjalizacyjna
Mój Dom - Moja Przyszłość
ul. Tuwima 21A/7
76-200 Słupsk
42 Organizowanie wsparcia dla rodzinnej pieczy zastępczej i dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Chojnicach
ul. Piłsudskiego 30
89-600 Chojnice
I kwartał
43 Przestrzeganie przepisów określających zasady działania placówek wsparcia dziennego. Placówka wsparcia dziennego
"Sopocki Dom"
ul. Armii Krajowej 68
81-844 Sopot
44 Zapewnianie wsparcia rodzinie przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Tczewie 
ul. 1 Maja 8
83-110 Tczew
III kwartał
45 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Lipnicy
ul. Józefa Słomińskiego 19
77-130 Lipnica
46 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Wojska Polskiego 12
82-103 Stegna
IV kwartał
47 Zapewnianie dzieciom pieczy zastępczej w rodzinach zastępczych, rodzinnych domach dziecka oraz w placówkach opiekuńczo-wychowawczych Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Pucku
ul. Mestwina 32
84-100 Puck 
III kwartał
48 Realizacja zadań z zakresu pośrednictwa pracy Powiatowy Urzad Pracy
w Kartuzach
I kwartał
49 Powiatowy Urzad Pracy
w Wejherowie
50 Realizacja refundacji podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego oraz dofinansowania dla bezrobotnych na podjęcie działalności gospodarczej Powiatowy Urząd Pracy
w Nowym Dworze Gdańskim
I kwartał
51 Powiatowy Urząd Pracy
w Sztumie
z siedzibą w Dzierzgoniu
III kwartał
52 Powiatowy Urząd Pracy
w Lęborku
IV kwartał
53 Powiatowy Urząd Pracy
w Tczewie
54 Realizacja refundacji pracodawcy zatrudniającego w ramach prac interwencyjnych skierowanych bezrobotnych cześci kosztów poniesionych na wynagrodzenia nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne Powiatowy Urząd Pracy
w Malborku
II kwartał
55 Realizacja i finansowanie szkoleń dla bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy
w Człuchowie
III kwartał
56 Powiatowy Urząd Pracy
w Starogardzie Gdańskim
III kwartał
57 Realizacja zadań z zakresu pośrednictwa pracy Powiatowy Urząd Pracy
w Gdyni
IV kwartał
58 Kontrola obejmuje badanie spełniania przez zakład pracy chronionej  warunków
i obowiązków określonych w art. 28 ust. 1 pkt 1-3, art. 30 ust. 2b, ust. 4, art. 33 ust. 1
 i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia
1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U.  z 2016 r., poz. 2046 z późn. zm.)
ARES SERVICE Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 31
80-298 Gdańsk
I kwartał
59 Agencja Ochrony ARES SERVICE
Jan Zbigniew Wośko Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 31
80-298 Gdańsk
60 MUSI Spółdzielnia Usługowa
ul. Wajdeloty 28
80-437 Gdańsk
61 Spółdzielnia  Inwalidów ODRODZENIE
ul. Andrzeja Struga 2/6
80-116 Gdańsk
62 SECURITY Sp. z o.o.
ul. Litewska 11/13
80-719 Gdańsk
63 SECURITY SYSTEM MS Sp. z o.o.
ul. Litewska 11/13
80-719 Gdańsk
64 NORD SECURITY Sp. z o.o.
ul. Partyzantów 76
80-254 Gdańsk
65 Marcin Mazerewicz Grupa Aton
ul. Gdańska 32
80-518 Gdańsk
66 Agencja Ochrony KINGPOL
Jarosław Czyrson
Al. Gen. J. Hallera 132
80-146 Gdańsk
67 Spółdzielnia Inwalidów im.Derdowskiego
ul. Morozowa 1
89-600 Chojnice
II kwartał
68

HSI Tczew Sp. z o.o.
ul. Sobieskiego 1
83-110 Tczew

69 KROS
Przedsiębiorstwo Handlowe Sp. z o.o.
Iłownica
83-412 Głodowo
70 „STAPOL” Piotr Staszków
ul. Sienkiewicza 48a
77-300 Człuchów
71 Przedsiębiorstwo
Produkcyjno-Handlowo-Usługowe
ARTSTAL s.c. Andrzej Regliński
i Piotr Regliński
ul. Wolności 37b
83-314 Somonino
72 Kontrola obejmuje badanie spełniania przez zakład pracy chronionej  warunków
i obowiązków określonych w art. 28 ust. 1 pkt 1-3, art. 30 ust. 2b, ust. 4, art. 33 ust. 1  i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia
1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U.  z 2016 r., poz. 2046 z późn. zm.)
AKU Sp. z o.o.
ul. Gdańska 33
83-110 Tczew
II kwartał
73 Spółdzielnia Inwalidów Pomorzanka
ul. Zielona 24
83-200 Starogard Gdański
74 INTERSTYL Monika Reichert
ul. Borchardta 79
76-200 Słupsk
75 Paweł Kosowicz, Krystyna Kosowicz
PROFIL Spółka Jawna
ul. Przemysłowa 34
76-200 Słupsk
76 Przedsiębiorstwo MORZE
Władysław Gąsior
ul. Wilcza 12
76-270 Ustka
77 Spółdzielnia Niewidomych
im.mjr Edwina Wagnera
ul. M. C. Skłodowskiej 3
76-200 Słupsk
III kwartał
78 Spółdzielnia Inwalidów WSPÓŁPRACA
ul. Jana z Kolna 35
81-859 Sopot
79 Przedsiebiorstwo Usługowo-Wytwórcze
STOLMEX Łojewscy Spółka Jawna
ul. Majora Sucharskiego 50
83-200 Starogard Gd.
80 WEGA Sp. z o.o.
ul. Kościerska 8c
83-330 Żukowo
81 „Le BOS” Sp. z o. o.
ul. Sienkiewicza 48a
77-300 Człuchów
82 Spółdzielnia Inwalidów „METAL”
ul. Wybickiego 5
77-100 Bytów
83 Przybysz Marian
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe
ul. Dworska 1-2, Szczodrowo
83-250 Skarszewy
84 Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe
ELEGANT MEN Spółka Jawna
ul. Słowackiego 42
76-200 Słupsk
85 Zakład Produkcyjno-Handlowo-Usługowy
POLMET mgr inż.Henryk Kinder
ul. Biskupa Krasickiego 7
83-200 Starogard Gd.
IV kwartał
86 Przedsiębiorstwo NAN
Andrzej Nelson Małgorzata Nelson
Spółka Jawna
Zajączkowo 35 d
83-111 Miłobądz
87 IGLOTEX S.A.
ul. Leśna 2
83-220 Skórcz
88 Przedsiębiorstwo
Produkcyjno-Handlowo-Usługowe BARA
Sp. z o.o.
ul. Waszyngtona 1
81-342 Gdynia
89 KLIMAWENT S.A.
ul. Chwaszczyńska 194
81-571 Gdynia
90 Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe CONSTAL
mgr inż.Andrzej Konieczka
ul. Kościerska 18
83-210 Zblewo
91 Zakłady Odzieżowe WYBRZEŻE
ul. Spółdzielcza 1
81-545 Gdynia
92 Spółdzielnia Niewidomych SINEMA
ul. Opata Hackiego 8/10
81-213 Gdynia
93 Zakład Stolarsko-Tapicerski
Kazimierz Miąskowski
ul. Oliwska 54c
80-209 Chwaszczyno
94 LONZA-NATA
Teresa Zarębska,
Waldemar Michałowski
ul. Kartuska 267, 80-125 Gdańsk
95 Kontrola obejmuje badanie spełniania przez zakład aktywności zawodowej warunków i obowiązków określonych w art. 29 ust. 1, ust. 1a, ust. 1b, ust. 1c, art. 30 ust. 4   ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U.  z 2016 r., poz. 2046 z późn. zm.) ZAZ w Czarnem
ul. Zamkowa 17
77-330 Czarne
II kwartał
96 Przestrzeganie przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz rozporzadzenia w sprawie turnusów rehabilitacyjnych(zgodnosc informacji zawartych we wniosku ze stanem faktycznym) NZOZ Sanatarium Uzdrowiskowe
"Kamienny Potok"
Mariusz Lauda,
ul. Zamkowa Góra 25
81-713 Sopot
OD/22/06/17
I kwartał
97  Dom Wypoczynkowy "Rzemieślnik"
ul. Piastowska 206
80-341 Gdańsk
OD/22/16/17
I kwartał
98 Powiatowe Centrum Rehabilitacji
i Terapii Zajęciowej w Czarnem
ul. Zamkowa 19
77-330 Czarne
OD/22/12/15
II kwartał
99 Powiatowe Centrum Młodziezy
im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
w Garczynie
Garczyn 1, 83-400 Kościerzyna
OD/22/14/15
II kwartał
100 Ośrodek
Rehabilitacyjno-Wypoczynkowy "Neptun"
ul. Rybacka 22
82-103 Jantar
101 Centrum Rehabilitacyjno-Rekreacyjne
"Dobry Brat" S.C.
Oś. Dobry Brat 12,
83-221 Osiek
OD/22/05/16
102 Dom Wczasowy "Helena"
Elżbieta Żelichowska
Wdzydze Kiszewskie 41
83-406 Wąglikowice
OD/22/16/16
III kwartał
103 Dom Wczasowy "Danuta"
Danuta Brzezińska
Wdzydze Kiszewskie 42
83-406 Wąglikowice
OD/22/17/16
104 Dom Wczasowy "Gabriela"
Gabriela Gajowczyk
Wdzydze Kiszewskie 43
83-406 Wąglikowice
OD/22/15/16
105 Ośrodek
Rehabilitacyjno-Wypoczynkowy
"Włókniarz"
ul. Wczasowa 15
76-270 Ustka
OD/22/21/16
IV kwartał
106 Realizacja zadań z zakresu ustawy o pomocy społecznej w ramach wypłaty zasiłków celowych dla osób poszkodowanych
w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych zlecanych gminie przez administrację rządową w roku 2018  - kontrola problemowa
Miejsko-Gminny
Ośrodek Pomocy Społecznej
w Brusach
II kwartał
107 Miejsko-Gminny
Ośrodek Pomocy Społecznej
w Chojnicach
108 Miejsko-Gminny
Ośrodek Pomocy Społeczne
w Dzieminach

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..