2014-10-24

Jak złożyć wniosek i odebrać paszport

WARUNKI PRZYJMOWANIA WNIOSKÓW PASZPORTOWYCH:

 

Informujemy, że Oddziały Paszportów w Gdańsku, Gdyni i w Słupsku obsługują klientów w systemie mieszanym – bez konieczności wcześniejszej rezerwacji lub z rezerwacją internetową.

Rezerwacja wizyty nie jest konieczna!

Nie prowadzimy rejestracji telefonicznej.

REJESTRACJA ELEKTONICZNA:

Rejestracja obowiązuje tylko na złożenie wniosku o paszport.  Link do strony rezerwacyjnej: https://rezerwacja.gdansk.uw.gov.pl:8445. Rezerwacja wizyt uruchamia się TYLKO na dwa tygodnie do przodu:
 
Rezerwacja wizyt uruchamia się TYLKO na dwa tygodnie do przodu do poniedziałku do piątku: Każdego dnia, w godzinach wczesnoporannych udostępniany jest jeden dzień z wolnymi miejscami – np. 20 marca dostępne miejsca na 3 kwietnia, 21 marca – na 4 kwietnia22 marca – na  kwietnia, itd.
 
Jeśli w dany dzień (nawet około 8-9 rano) skończą się wolne miejsca zarezerwowane przez klientów, kalendarz będzie pusty, a następne miejsca pokażą się dopiero kolejnego dnia.
 
System rezerwacji nie daje możliwości umówienia wizyty z więcej niż dwutygodniowym wyprzedzeniem – powyżej dwóch tygodni kalendarz zawsze jest pusty.

Rezerwacja wizyty może być dokonana tylko na jeden numer telefonu. Prosimy nie podawać tego samego numeru telefonu w kilku rezerwacjach. Z uwagi na generowane błędy w treści podczas rejestracji prosimy o używanie przy rejestracji przeglądarek Mozilla Firefox, Microsoft Edge lub Internet Explorer.
 
POBRANIE BILETU KOLEJKOWANEGO W BILETOMACIE:

Pobranie biletu kolejkowego gwarantuje, że zostaną Państwo obsłużeni. System na bieżąco monitoruje ilość pobranych numerków i ogranicza ich wydawanie stosownie do liczby oczekujących klientów.  W związku z tym może zaistnieć sytuacja, że z powodu zbyt wielu oczekujących osób nie otrzymają Państwo biletu.

Odbiór gotowego paszportu – tylko według kolejności pobranych biletów w biletomacie kolejkowym bez wcześniejszego umawiania wizyty. 
 

 

UWAGA!

W Oddziałach Paszportów w Gdańsku, Gdyni i Słupsku  obowiązuje biletowy system obsługi klienta. System na bieżąco monitoruje ilość pobranych numerków i ogranicza ich wydawanie stosownie do liczby oczekujących klientów.  W związku z tym prosimy nie zostawiać załatwiania spraw na  koniec pracy oddziału, gdyż może zaistnieć sytuacja, że z powodu zbyt wielu oczekujących osób nie otrzymają Państwo biletu.

 

PASZPORT DLA OSOBY DOROSŁEJ:

 Przynieś ze sobą ważny paszport lub ważny dowód osobisty.

 Przynieś ze sobą wydrukowane potwierdzenie wpłaty opłaty paszportowej – możesz ją opłacić we wpłatomacie w holu (karta płatnicza) lub wcześniej przelewem na konto bankowe urzędu (konto podane na końcu strony). Jeśli składasz więcej, niż jeden wniosek (np. dla siebie i dla dziecka), zrób dwa przelewy.

 Przynieś jedno zdjęcie paszportowe, które nie może być starsze niż 6 miesięcy. Tak powinno wyglądać prawidłowe zdjęcie: https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu

Jeśli przyniesiesz nieaktualną lub źle wykonaną fotografię, Twój wniosek nie zostanie przyjęty!

 Zabierz dokument uprawniający do ulgi, jeśli jesteś:
 uczniem lub studentem w wieku 18-26 lat,
 emerytem
 rencistą
 na wyłącznym utrzymaniu małżonka – emeryta lub rencisty
 osobą niepełnosprawną
 na wyłącznym utrzymaniu niepełnosprawnego małżonka
 mieszkańcem w DPS lub zakładzie opiekuńczym
 korzystasz ze stałych zasiłków z pomocy społecznej
 pobierasz specjalny zasiłek opiekuńczy, świadczenie pielęgnacyjne lub zasiłek dla
   opiekuna, przyznane na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o
   świadczeniach rodzinnych
 żołnierzem WOT
 strażakiem OSP
 weteranem wojennym
 ochotnikiem ratownictwa górskiego
 kombatantem
 masz status działacza opozycji antykomunistycznej
 posiadaczem Karty Dużej Rodziny (każdy posiadacz karty musi okazać swoją)

 masz decyzję Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych;

Masz wątpliwości, czy przysługuje Ci ulga? Zapytaj wcześniej urzędnika – osobiście lub pod nr telefonu 58/30-77-120

Wysokość opłat:
 Opłata normalna – 140 zł
 Opłata ulgowa – 70 zł
 Opłata dla dorosłego z Kartą Dużej Rodziny – 70 zł

Paszport bezpłatny:
 masz więcej niż 70 lat
 jesteś mieszkańcem w DPS lub zakładzie opiekuńczym lub korzystasz ze stałych zasiłków z pomocy społecznej, a Twój wyjazd następuje w celu długotrwałego leczenia lub w związku z
koniecznością poddania się operacji
 Twój paszport ma wadę techniczną lub zawiera błędne dane
 Jesteś żołnierzem niezawodowym wyznaczonym lub skierowanym do pełnienia służby poza granicami państwa

UWAGA! Jeśli już złożyłeś wniosek, ale chcesz z niego zrezygnować – nie dostaniesz zwrotu opłaty!

 Otrzymasz paszport ważny przez 10 lat

 Jeśli nie miałeś ważnego paszportu przy składaniu wniosku – pokaż go, odbierając nowy paszport.

 Zmieniłaś/zmieniłeś dane osobowe? Twój dotychczasowy paszport pozostaje ważny przez 120 dni (licząc od dnia dokonania w rejestrze PESEL zmiany danych).

 

 

PASZPORT DLA DZIECKA:

 Wniosek składają oboje rodzice, opiekun prawny lub kurator. Muszą mieć ze sobą ważne dowody osobiste lub paszporty. Wniosek może zostać złożony elektronicznie: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-paszport-dla-dziecka

 Dzieci powyżej 5 lat muszą być obecne przy składaniu wniosku.

 Przynieś jedno zdjęcie paszportowe dziecka, które nie może być starsze niż 6 miesięcy. Tak powinno wyglądać prawidłowe zdjęcie:  
https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu

Jeśli przyniesiesz nieaktualną lub źle wykonaną fotografię, Twój wniosek nie zostanie przyjęty!

 Przynieś ze sobą wydrukowane potwierdzenie wpłaty opłaty paszportowej – możesz ją opłacić we wpłatomacie w holu (karta płatnicza) lub wcześniej przelewem na konto bankowe urzędu (konto podane na końcu strony). Jeśli składasz więcej, niż jeden wniosek (np. dla dwójki dzieci), zrób dwa przelewy.

Wysokość opłat:
Dziecko do 12 lat – 30 zł
Dziecko do 17 lat – 70 zł
Dziecko do 12 lat z KDR – 15 zł
Dziecko do 18 lat z KDR – 35 zł*

* w przypadku dzieci uczących się powyżej 18 roku życia Karta Dużej Rodziny jest ważna wraz z dokumentem potwierdzającym pobieranie nauki w szkole lub szkole wyższej – art. 11 ust. 3 ustawy z 5 grudnia 2014r. Ulga przysługuje do 25 roku życia.

 jeden z rodziców nie może być obecny w urzędzie? Może wyrazić zgodę na paszport dla dziecka na trzy sposoby:
 przesyła zgodę elektronicznie – https://www.gov.pl/web/gov/wyraz-zgode-na-wydanie-paszportu
 wyraża na piśmie zgodę u notariusza i przekazuje ten dokument drugiemu rodzicowi
 wyraża na piśmie zgodę w urzędzie paszportowym i przekazuje ten dokument drugiemu rodzicowi. Wzór zgody na wydanie paszportu dziecku znajduje się na dole strony jako załącznik.

Zgoda jest jednorazowa, na jeden paszport!

 Jeden z rodziców nie ma władzy rodzicielskiej lub jest ona ograniczona? Przynieś do urzędu postanowienie sądu
 Terminy ważności: Dziecko do 12 lat otrzyma paszport na 5 lat, a dziecko do 18 lat – na 10 lat.

ODBIÓR:
Paszport dziecka odbiera jeden rodzic. Zabierz do urzędu ważny paszport dziecka, żeby go anulować.
 Jeśli wniosek był składany stacjonarnie, to dziecko nie musi być przy odbiorze paszportu.
 Jeśli wniosek był składany przez e-usługę, dziecko które ma powyżej 5 lat, musi być obecne przy odbiorze paszportu.

 

PASZPORT TYMCZASOWY:

Kiedy możesz otrzymać paszport tymczasowy? Jest wydawany w nagłych przypadkach:


 musisz wrócić do kraju, w którym na stałe mieszkasz
 musisz wyjechać z powodu choroby
 musisz wyjechać z powodu choroby lub śmierci członka rodziny
 musisz wyjechać w sprawach zawodowych
 twoje dziecko musi wyjechać z powodu nauki lub rozwijania swoich indywidualnych umiejętności
 wyjeżdżasz w sprawach służbowych, ale masz dziecko pod opieką i wyjeżdża z Tobą

Urząd paszportowy może poprosić o przedstawienie dokumentów, potwierdzających konieczność wydania paszportu tymczasowego.

Zanim wystąpisz o paszport tymczasowy, upewnij się, że kraj, do którego wyjeżdżasz, honoruje taki dokument!

Paszport tymczasowy jest wydawany na maksimum 365 dni.

Opłata za wydanie paszportu tymczasowego to 30 zł. Zasady składania wniosku dla osoby dorosłej i dziecka są takie same, jak w przypadku paszportów biometrycznych.

Termin odbioru jest ustalany indywidualnie z kierownikiem oddziału, nie powinien przekroczyć tygodnia.

 

Konto bankowe:

Opłat paszportowych można dokonać na niżej podane konto:

NBP O/Gdańsk 07 1010 1140 0169 1322 3100 0000

Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku z dopiskiem:

"opłata paszportowa" + imię i nazwisko osoby ubiegającej się o paszport

Uwaga! Jedna opłata paszportowa powinna dotyczyć jednego składanego wniosku paszportowego!


Obsługę obywateli na terenie województwa pomorskiego prowadzą placówki:

Godziny urzędowania

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..