2019-12-13
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg obywateli
Rozpatrywanie skarg na rady gminy, powiatu, sejmik województwa z wyłączeniem spraw finansowych. Rozpatrywanie skarg na organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej lub innego organu administracji rządowej, organu przedsiębiorstwa państwowego lub innej państwowej jednostki organizacyjnej jako organ wyższego stopnia lub sprawujący bezpośredni nadzór.
A. Miejsce załatwienia sprawy
- skargi należy składać w Zespole Obsługi Klienta, Wejście IV – B w godzinach:
- Poniedziałek 7.45 - 15.45
- Wtorek 7.45 - 18.00
- Środa 7.45 - 15.45
- Czwartek 7.45 - 15.45
- Piątek 7.45 - 15.45
- komórka organizacyjna:
Oddział Kontroli w Wydziale Kontroli bądź wydział właściwy ze względu na merytorykę sprawy.
B. Wymagane dokumenty
- skarga – złożona osobiście, przesłana pisemnie, telegraficznie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), a także ustnie do protokołu.
C. Podstawa prawna
- art. 229 pkt 1, 2 i 7 Kodeksu postępowania administracyjnego.
D. Termin załatwienia sprawy
- niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, zgodnie z art. 237 § 1 kpa.
E. Sposób/forma załatwienia sprawy/tryb odwoławczy
- skargę należy skierować do Wojewody Pomorskiego i przesłać:
- na adres: Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk,
- lub złożyć osobiście w Zespole Obsługi Klienta,
- lub przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: zok@gdansk.uw.gov.pl,
- lub przesłać za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku na platformie ePUAP(http://epuap.gov.pl) (w tym przypadku w celu złożenia skargi do Urzędu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP) korzystając z usługi udostępnionej przez PUW: Skargi, wnioski, zapytania do urzędu.
- forma załatwienia sprawy - Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub Zawiadomienie o uznaniu skargi za bezzasadną.
- bez trybu odwoławczego.
F. Kontakt
Kierownik Oddziału Kontroli
tel. 58 30-77-236