2020-01-24

WYNIKI "MALUCH" 2020 MODUŁ 1A, 1B, 3

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznaczyło na edycję 2020 „MALUCH+” do 450 mln zł, a nie jak pierwotnie ogłoszono w programie – 400 mln zł.
W toku prac nad ustawą budżetową zostały zwiększone środki na ten cel. Większa pula środków pozwoli na utworzenie 24,8 tys. miejsc opieki.

 

W związku z faktem, że moduł 4 na dofinansowanie do funkcjonowania miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 dla podmiotów innych niż jednostki samorządu terytorialnego został ogłoszony w późniejszym terminie, z terminem rozstrzygnięcia konkursu
do 14 lutego 2020 r., zostaje przesunięty termin rozstrzygnięcia modułu 2 na dofinansowanie do funkcjonowania miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, utworzonych przez gmin ze środków z wcześniejszych edycji Programu MALUCH+, na ten sam termin co modułu 4.


 

WYNIKI KONKURSU „MALUCH+” 2020 MODUŁ 1a (załącznik nr 1):

 

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informuje, że w otwartym konkursie ofert na finansowe wspieranie instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2020 moduł 1a (utworzenie przez jednostki samorządu terytorialnego w 2020 r. nowych miejsc w żłobkach, klubach dziecięcych i u dziennych opiekunów oraz zapewnienie ich funkcjonowania), wpłynęły oferty ze 110 gmin dotyczące utworzenia 2 761 miejsc opieki, na kwotę 84 739 644,69 zł.
 

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przyznał dofinansowanie wszystkim jednostkom samorządu terytorialnego zakwalifikowanym przez wojewodów. Wysokość dofinansowania – w zakresie tworzenia miejsc opieki – odpowiada wysokości wnioskowanego zapotrzebowania na ten cel.
 

Wysokość dofinansowania na funkcjonowanie miejsc wynosi 100 zł miesięcznie na dziecko,
a w przypadku miejsca dla dziecka niepełnosprawnego lub wymagającego szczególnej opieki –
500 zł.
 

Łącznie na moduł 1a w Województwie Pomorskim Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznacza 4 359 192,00 , na tworzenie i funkcjonowanie nowych miejsc opieki.

 

DOKUMENTY JAKIE NALEŻY ZŁOŻYĆ DO DNIA 31 STYCZNIA 2020 r.:
 

- Oświadczenie o przyjęciu środków z Funduszu Pracy (załącznik nr 4)

 

WYNIKI KONKURSU „MALUCH+” 2020 MODUŁ 1b (załącznik nr 2):

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informuje, że w otwartym konkursie ofert na finansowe wspieranie instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2020 moduł 1b (utworzenie przez jednostki samorządu terytorialnego w 2020 r. nowych miejsc w żłobkach, klubach dziecięcych i u dziennych opiekunów oraz zapewnienie ich funkcjonowania), wpłynęły oferty z 85 gmin dotyczące utworzenia 3 745 miejsc opieki, na kwotę 79 648 500,70 zł.
 

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przyznał dofinansowanie wszystkim jednostkom samorządu terytorialnego zakwalifikowanym przez wojewodów. Wysokość dofinansowania – w zakresie tworzenia miejsc opieki – odpowiada wysokości wnioskowanego zapotrzebowania na ten cel.
 

Wysokość dofinansowania na funkcjonowanie miejsc wynosi 100 zł miesięcznie na dziecko,
a w przypadku miejsca dla dziecka niepełnosprawnego lub wymagającego szczególnej opieki –
500 zł.
 

Łącznie na moduł 1b w Województwie Pomorskim Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznacza 3 358 688,37 zł na tworzenie i funkcjonowanie nowych miejsc opieki.

 

DOKUMENTY JAKIE NALEŻY ZŁOŻYĆ DO DNIA 31 STYCZNIA 2020 r.:
 

- Oświadczenie o przyjęciu środków z Funduszu Pracy (załącznik nr 5);

- Oświadczenie o przyjęciu dotacji z Rezerwy celowej ( załącznik nr 6)

 

 WYNIKI KONKURSU „MALUCH+” 2020 MODUŁ 3 (załącznik nr 3):

 

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informuje, że w ramach otwartego konkursu ofert na finansowe wspieranie instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2020 moduł 3 (utworzenie w 2020 r. przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego nowych miejsc w żłobkach, klubach dziecięcych i u dziennych opiekunów), wpłynęły oferty od 611 podmiotów dotyczące utworzenia 18 329 miejsc opieki, na kwotę 171 517 388,20 zł.  
 

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przyznał dofinansowanie na wszystkie oferty zakwalifikowane przez wojewodów. Wysokość dofinansowania – w zakresie tworzenia miejsc opieki – odpowiada wysokości wnioskowanego zapotrzebowania na ten cel.
 

Łącznie na moduł 3 w Województwie Pomorskim Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznacza 25 394 950,00 , na tworzenie  nowych miejsc opieki.

 

DOKUMENTY JAKIE NALEŻY ZŁOŻYĆ DO DNIA 31 STYCZNIA 2020 r.:
 

- Oświadczenie o przyjęciu środków z Funduszu Pracy (załącznik nr 7);

- Oświadczenie o przyjęciu dotacji z Rezerwy celowej ( załącznik nr 8);
 

- DOKUMENT POTWIERDZAJĄCY TYTUŁ PRAWNY DO LOKALU, w którym będzie prowadzony żłobek, klub dziecięcy lub będzie sprawowana opieka przez dziennego opiekuna;
 

 

Dotyczy modułu 3 - Wykaz ofert odrzuconych i pozostawionych bez rozpatrzenia załącznik nr 9

 

ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA „MALUCH+” 2020:

 

Załącznik nr 1 – wyniki moduł 1a;

Załącznik nr 2 – wyniki moduł 1b;

Załącznik nr 3- wyniki moduł 3;

Załącznik nr 4 - Oświadczenie o przyjęciu środków z FP – moduł 1a;

Załącznik nr 5 - Oświadczenie o przyjęciu środków z FP – moduł 1b;

Załącznik nr 6 - Oświadczenie o przyjęciu dotacji z RC – moduł 1 b;

Załącznik nr 7 - Oświadczenie o przyjęciu środków z FP – moduł 3;

Załącznik nr 8 - Oświadczenie o przyjęciu dotacji z RC – moduł 3;

Załącznik nr 9 – wykaz ofert odrzuconych i pozostawionych bez rozpatrzenia.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..