2016-08-28

Zadania Oddziału Inwestycji i Zarzązania Nieruchomości

Zadania Oddziału Inwestycji i Zarządzania Nieruchomościami:

  • planowanie, zlecanie i rozliczanie remontów oraz inwestycji remontowo-budowlanych realizowanych na potrzeby urzędu, przygotowywanie oraz zatwierdzanie pod kątem zgodności z przepisami prawa budowlanego wytworzonej dokumentacji dotyczącej wszelkich robót budowlano-remontowych,
  • nadzór nad procesem planowania, zlecania i rozliczania inwestycji budowlanych i remontów
  • dokonywanie okresowych kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych pozostających w trwałym zarządzie Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku w zakresie ujętym w art. 62 Prawa Budowlanego, w tym sporządzanie na tej podstawie protokołów z przeglądów okresowych;
  • prowadzenie spraw w ramach nadzoru związanych z gospodarką nieruchomościami, a w szczególności: nabywanie, zbywanie (trwały zarząd), wynajem nieruchomości oraz przygotowywanie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji, tj. projektów umów najmu/użyczenia, nadzór na realizacją zawartych umów oraz ich bieżące i końcowe rozliczanie;
  • zarządzanie nieruchomościami pozostającymi w trwałym zarządzie urzędu, zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz zasadami określonymi w Regulaminie Urzędu, zapewnienie właściwej gospodarki energetycznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne;
  • rozliczanie kosztów związanych z funkcjonowaniem nieruchomości;
  • prowadzenie obsługi najmu, utrzymywanie relacji z najemcami;
  • składanie deklaracji na podatek od nieruchomości dot. nieruchomości i lokali użytkowanych przez PUW – zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych;
  • składanie deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości będących w trwałym zarządzie PUW;
  • przygotowywanie dokumentacji do postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie spraw realizowanych przez oddział oraz nadzór nad prawidłową realizacją zadań na podstawie umów zawartych na podstawie tych postepowań, 
  • udział w pracach stałej komisji przetargowej w zakresie zadań oddziału;
  • przygotowywanie umów, zamówień, zleceń wynikających z pozostałych zadań oddziału, w tym nadzór nad ich wykonaniem oraz dokonywanie ich bieżących i końcowych rozliczeń;
  • współpraca i nadzór nad firmami zewnętrznymi w zakresie usług niezbędnych do funkcjonowania obiektów, w tym m.in usługi ochrony osób i mienia, utrzymania czystości, konserwacji i utrzymania systemów: PPOŻ, HVAC, CCTV, SSWiN, SKD
  • bieżące monitorowanie wykorzystania zaplanowanych środków finansowych, dokonywanie stosownych aktualizacji planów rzeczowych;
  • usuwanie w trybie pilnym powstałych awarii wykrytych podczas bieżącej eksploatacji budynków bądź zgłoszony przez użytkowników,
  • przyjmowanie zgłoszeń od użytkowników budynków o nieprawidłowościach w zakresie funkcjonowania wyposażanie obiektów;
  • sprawowanie nadzoru nad systemem elektronicznej ewidencji kluczy OPTIpass, w tym dokonywanie aktualizacji danych osobowych użytkowników systemu, identyfikowanie kluczy do systemu, dokonywanie zmian w upoważnieniach dostępowych użytkowników;
  • sprawowanie nadzoru nad systemem elektronicznej ewidencji kart UNIKD, w tym dokonywanie aktualizacji danych użytkowników systemu, identyfikowanie kart w systemie, dokonywanie zmian w upoważnieniach dostępowych użytkowników;
  • redakcja strony Biuletynu Informacji Publicznej (SSDiP) w zakresie udzielania
    zamówień publicznych zgodnie z procedurą P-18 „Postępowanie przy udzielaniu
    zamówień publicznych” na zakup towarów, usług, robót budowlanych o wartości poniżej progu 130 tys. zł;.
  • prowadzenie spraw z zakresu zgłaszania do ubezpieczyciela szkód powstałych w wyniku zalania, pożaru oraz innych zdarzeń losowych, szacowanie wartości powstałej szkody, udział w organizowanych wizjach.

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..