REJESTR Mieszkań Treningowych i Wspomaganych prowadzonych samodzielnie przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej oraz zleconych do prowadzenia organizacjom pozarządowym w myśl art. 25 ustawy o pomocy społecznej.
Gmina/Powiat prowadzący mieszkanie treningowe lub wspomagane zgłasza wojewodzie wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
Podmioty prowadzące w dniu 1 listopada 2023 r. mieszkania chronione są obowiązane do przekształcenia tych mieszkań w mieszkania treningowe lub wspomagane w terminie 6 miesięcy oraz dostosowania minimalnych standardów pomieszczeń i usług świadczonych w mieszkaniach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 30 października 2023 r. w sprawie mieszkań treningowych i wspomaganych Dz.U. poz.2354, po przekształceniu mieszkań, w terminie 2 miesięcy należy zgłosić prowadzone mieszkanie do rejestru.
Zgłoszenia można dokonać za pomocą e-PUAP zgodnie z wytycznymi zawartymi w ustawie.