2020-07-13

Zasady wizyt w Oddziale Zamiejscowym w Słupsku w sprawach dotyczących cudzoziemców

 

1.  Informacje ogólne

 

Uprzejmie informujemy, że wszystkie wizyty w Oddziale Zamiejscowym w Słupsku w sprawach dotyczących cudzoziemców, poza odbiorem kart pobytu i dokumentów po zakończonych postępowaniach, objęte są obowiązkową rezerwacją terminu wizyty przez internet.

 

Rezerwacji terminów dokonuje się za pośrednictwem systemu internetowej rezerwacji wizyt w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku.

 

Warunkiem przyjęcia w oddziale jest wskazanie prawidłowego celu wizyty w systemie rezerwacyjnym, zgodnie z zasadami przedstawionymi w niniejszej instrukcji. Wskazanie niezgodnego z rzeczywistym celu wizyty lub niezastostowanie się do innych zasad zawartych w tej instrukcji skutkować będzie odmową obsługi pomimo rezerwacji terminu.

 

Przed wizytą prosimy o zapoznanie się z listą wymaganych dokumentów oraz kompletne wypełnienie wszystkich formularzy składanych wniosków. Ponadto rejestrując wizytę prosimy o zwrócenie uwagi i zastosowanie się do informacji zamieszczonych w systemie rezerwacyjnym w rubryce „Przeczytaj uważnie”.

 

 

2.  Rezerwacja wizyty w celu składania wniosków cudzoziemców niebędących obywatelami Unii Europejskiej

 

W celu złożenia wniosku o:

 

termin wizyty w Oddziale Zamiejscowym w Słupsku należy zarezerwować wskazując w internetowym systemie rezerwacyjnym usługę:

 

B - Wniosek legalizujący pobyt lub złożenie odcisków palców

 

Uwaga!

Przypominamy, że wnioski o zezwolenie na pobyt  należy złożyć najpóźniej w ostatnim dniu legalnego pobytu w Polsce!

 

Jeżeli termin rezerwacji dostępnych wizyt wyznaczonych przez internetowy system rezerwacji przekracza termin legalności pobytu cudzoziemca w Polsce, należy:

 

1. złożyć wniosek:

  • w kancelarii ogólnej Delegatury w Słupsku (III piętro, pokój 340), lub
  • za pośrednictwem poczty, na adres:

     Pomorski Urząd Wojewódzki

     Oddział Zamiejscowy w Słupsku

     Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców

     ul. Jana Pawła II 1

     76-200 Słupsk

 

2. zarezerwować w internetowym systemie rezerwacyjnym termin stawiennictwa w celu złożenia odcisków palców, wskazując usługę:

 

B - Wniosek legalizujący pobyt lub złożenie odcisków palców.

 

W razie niedokonania tej czynności otrzymają Państwo pisemne wezwanie do stawiennictwa w Oddziale Zamiejscowym w Słupsku w celu złożenia odcisków palców.

 

                                             

3.  Rezerwacja wizyty w sprawach zezwoleń na pracę oraz zaproszeń

 

W celu:

 

termin wizyty w Oddziale Zamiejscowym w Słupsku należy zarezerwować wskazując w internetowym systemie rezerwacyjnym usługę:

 

C - Zezwolenia na pracę i zaproszenia.

 

Uwaga!

Rezerwujac termin wizyty za pośrednictwem internetowego systemu rezerwacji należy wskazać imię i nazwisko osoby, która stawi się w Urzędzie w celu złożenia wniosku lub odbioru dokumentu (w razie stawiennictwa  pełnomocnika, należy wpisać dane osobowe pełnomocnika).

 

 

4.  Składanie pozostałych wniosków

 

W celu złożenia wniosku o:

 

termin wizyty w Oddziale Zamiejscowym w Słupsku należy zarezerwować wskazując w internetowym systemie rezerwacyjnym usługę:

D - Uzupełnienie dokumentów oraz pozostałe wnioski

 

 

5.  Uzupełnianie dokumentacji w trakcie trwania postępowań

 

W celu dołączenia dokumentów do trwającego postępowania w Oddziale Zamiejscowym w Słupsku termin wizyty należy zarezerwować wskazując w internetowym systemie rezerwacyjnym usługę:

 

D - Uzupełnienie dokumentów oraz pozostałe wnioski.

 

Uwaga!

Podczas wizyty w celu dołączenia dokumentów nie ma możliwości złożenia odcisków palców.

 

Prosimy o przedstawienie oryginałów dokumentów oraz ich kopii. Kopie zostaną potwierdzone za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu oraz dołączone do akt sprawy, a oryginały zwrócone wnioskodawcy.

 

Załączone do dokumentacji sprawy oryginały dokumentów nie podlegają zwrotowi.

 

Uprzejmie przypominamy, że oryginały dokumentów oraz kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza, lub będącego pełnomocnikiem w sprawie: radcę prawnego, adwokata, doradcę podatkowego lub rzecznika patentowego, można składać również:

  • w kancelarii ogólnej Delegatury w Słupsku (III piętro, pokój nr 340), lub
  • za pośrednictwem poczty, na adres:

     Pomorski Urząd Wojewódzki

     Oddział Zamiejscowy w Słupsku

     Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców

     ul. Jana Pawła II 1

     76-200 Słupsk

 

Powyższe nie dotyczy dokumentu podróży, którego oryginał musi zostać okazany pracownikowi Oddziału Zamiejscowego w Słupsku.

 

Uprzejmie informujemy, że nie ma możliwości uzupełnienia dokumentacji w sprawie za pośrednictwem wiadomości e-mail. Skany dokumentów dołączane jako załącznik do wiadomości e-mail nie są uważane za wniesione do urzędu i nie stanowią dowodu w sprawie.

 

                                                            

6.  Odbiór dokumentów po zakończonych postępowaniach m.in. odbiór kart pobytu

 

W Oddziale Zamiejscowym w Słupsku karty pobytu i pozostałe dokumenty odbiera się bez rezerwacji internetowej od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 - 15:00 w pokoju nr 416.

 

Uprzejmie przypominamy, że odbiór:

  • kart pobytu,
  • dokumentów rejestracyjnych obywateli Unii Europejskiej i członków ich rodzin,
  • polskiego dokumentu podróży dla cudzoziemca,
  • polskiego dokumentu tożsamości cudzoziemca,
  • tymczasowego polskiego dokumentu podróży dla cudzoziemca

 

wymaga osobistego stawiennictwa osoby, dla której wydany ma zostać ten dokument.

Nie ma możliwości odbioru tych dokumentów przez pełnomocnika.

 

 

7.  Realizacja prawa do wglądu w akta sprawy

 

Strony postępowań mają prawo do wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.

 

W celu realizacji tego uprawnienia należy skierować do Oddziału Zamiejscowego w Słupsku podanie na piśmie.

 

W treści podania należy wskazać, że celem jego złożenia jest umówienie wizyty w celu wglądu do akt sprawy.
W treści podania należy wskazać również aktualny numer telefonu.

 

Podanie to można złożyć:

  • w kancelarii ogólnej Delegatury w Słupsku (III piętro, pokój nr 340), lub
  • za pośrednictwem poczty, na adres:

    Pomorski Urząd Wojewódzki

    Oddział Zamiejscowy w Słupsku

    Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców

    ul. Jana Pawła II 1

    76-200 Słupsk

 

Po złożeniu podania pracownik Oddziału Zamiejscowego w Słupsku skontaktuje się telefonicznie  z wnioskodawcą, w celu umówienia terminu wizyty.

 

Podczas wizyty w Oddziale Zamiejscowym w Słupsku w celu wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów, nie ma możliwości składania ustnych wyjaśnień lub dołączania dokumentów do akt sprawy.

 

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..