2014-12-01
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP)
Wymagania dla dostarczanych dokumentów elektronicznych
1. Dokumenty elektroniczne powinny być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym albo podpisem osobistym
- nie dotyczy m. in. udzielania informacji na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
- nie dotyczy m. in. udzielania informacji na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
2. Akceptowalne formaty załączników:
- .doc, .docx, .rtf dla MS Word,
- .xls, .xlsx dla MS Excel,
- .txt dokument tekstowy,
- .gif, .tif, .jpg – pliki graficzne,
- .pdf wersja 1.4 kompatybilna z Adobe Acrobat Reader 5.0 i nowszymi,
- .zip pliki skompresowane w formacie ZIP,
- .rar pliki skompresowane w formacie RAR,
- .ppt dla MS PowerPoint,
- .odt edytor tekstu OpenOffice Writer,
- .ods arkusz kalkulacyjny OpenOffice Calc,
- .odp program do tworzenia prezentacji OpenOffice Impress (odpowiednik programu PowerPoint).
3. Dokumenty elektroniczne muszą być opatrzone zgodnymi z prawdą danymi osobowymi osoby składającej dokument - nie dotyczy udzielania informacji na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
4. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
W przypadku doręczenia przesyłki nie spełniającej łącznie wszystkich wymogów - nie będzie ona wprowadzona do systemu teleinformatycznego Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku i nie zostaną podjęte czynności związane z załatwieniem sprawy.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP)
- utworzona na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP):
http://www.epuap.gov.pl/
Adres ESP (skrytki ePUAP) Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku:
/bntc34p17l/ezd lub /bntc34p17l/SkrytkaESP
Wykaz usług udostępnionych przez PUW za pośrednictwem ePUAP (kliknięcie na odnośnik powoduje otwarcie strony z wykazem usług)
Sposoby dostarczania dokumentów elektronicznych:
- Z usług elektronicznych można korzystać wypełniając formularze elektroniczne dostępne na ePUAP (www.epuap.gov.pl).
- W celu złożenia wniosku do Urzędu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP. Rejestracji w serwisie ePUAP można dokonać korzystając z zakładki Zarejestruj się (adres: http://epuap.gov.pl/wps/portal/rejestracja-konta)
- Przy informacjach dotyczących danej usługi znajduje się przycisk: Załatw sprawę. Po kliknięciu na ten przycisk będzie możliwość wypełnienia formularza elektronicznego - dla zalogowanych użytkowników ePUAP.
- Ostatnim krokiem po wypełnieniu formularza jest jego podpisanie kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. Po podpisaniu aktywowana zostanie opcja umożliwiająca wysłanie dokumentu.
- Skuteczne doręczenie dokumentów potwierdzane jest automatycznym wydaniem Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP).
Instrukcja dostarczenia do urzędu pisma ogólnego w postaci elektronicznej korzystając z usługi: „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” - link do strony, na której znajduje się instrukcja
Profil Zaufany ePUAP
Więcej informacji na temat Profilu Zaufanego:
- na portalu Profil Zaufany (https://pz.gov.pl/)
- w serwisie Rzeczypospolitej Polskiej (Portal Gov.pl), w zakładce: Profil zaufany, (adres: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany).
Wymagania dodatkowe dla doręczanych dokumentów elektronicznych:
- Maksymalny rozmiar formularza (dokumentu elektronicznego) wraz z załącznikami, możliwy do doręczenia za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej - 5MB, w tym łączny rozmiar załączników do formularza nie może przekroczyć 3,5 MB.
W przypadku niektórych usług jest możliwość wysyłania większych załączników. Maksymalna wielkość załączników jest podawana podczas dodawania ich do formularza.
- Zalecane przeglądarki internetowe:
- Google Chrome od wersji 71.0.3
- Firefox od wersji 65.0.1
- Safari od wersji 12.0.2