2022-02-09

Zezwolenie na pobyt czasowy i pracę wydawane w trybie uproszczonym

Informujemy, że w dniu 29 stycznia 2022 r. weszły w życie przepisy wprowadzające m.in. uproszczony tryb rozpatrywania wniosków o udzielenie cudzoziemcowi zezwolenia na pobyt czasowy i pracę złożonych przed 1 stycznia 2021 r. .

Poniżej przedstawiamy zasady udzielania zezwolenia w trybie uproszczonym oraz jego dalszego obowiązywania:

OKRES WAŻNOŚCI ZEZWOLENIA:

1.   Zezwolenia na pobyt czasowy i pracę udziela się na okres 2 lat licząc od dnia wydania decyzji. Organ orzekający w sprawie nie ma możliwości wydłużenia ani skrócenia tego okresu.

 

OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE POWIERZENIA CUDZOZIEMCOWI PRACY:

2.   Cudzoziemiec, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy i pracę obowiązany jest złożyć oświadczenie podmiotu powierzającego wykonywanie pracy dotyczące powierzenia mu pracy w terminie 60 dni od dnia doręczenia decyzji. Do terminu nie wlicza się dnia doręczenia decyzji. Natomiast wlicza się do tego terminu dni robocze, oraz uznane ustawowo za dni wolne od pracy oraz soboty. Jeżeli jednak ostatni dzień terminu przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą. Termin uważa się zachowany m. in wówczas, gdy pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041 z późn. zm.) albo placówce pocztowej operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym. Operatorem wyznaczonym w rozumieniu ustawy – Prawo pocztowe jest Poczta Polska SA.

3.   Termin na złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt 2, nie podlega przywróceniu (art. 9 ust. 6 ustawy).

4.   Nie jest dopuszczalne wielokrotnie składanie oświadczenia, o którym mowa w pkt 2 (art. 9 ust. 7 ustawy).

5.   Do oświadczenia, o którym mowa w pkt 2, nie stosuje się trybu usuwania braków formalnych podań określonego w art. 64 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego (art. 9 ust. 8 ustawy).

6.   Oświadczenie, o którym mowa w pkt 2 składa się do wojewody, który wydał decyzję (art. 9 ust. 4 ustawy).

7.   Oświadczenie, o którym mowa w pkt 2 powinno być złożone na formularzu według wzoru określonego w załączniku do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 25 stycznia 2022 r. w sprawie wzoru oświadczenia dotyczącego powierzenia cudzoziemcowi pracy (Dz. U. poz. 193). Wzór formularza oświadczenia dostępny jest na stronie internetowej Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku.

8.   Jeżeli oświadczenie, o którym mowa w pkt 2, podpisuje osoba działająca w imieniu i na rzecz podmiotu powierzającego wykonywanie pracy, do oświadczenia powinny zostać załączone dokumenty, z których wynika umocowanie dla tej osoby do jej podpisania (art. 9 ust. 3 ustawy).

9.   Warunki wykonywania pracy przez cudzoziemca wynikające z oświadczenia, o którym mowa w pkt 2, powinny być zgodne z następującymi warunkami minimalnymi:

1)   otrzymywane przez cudzoziemca wynagrodzenie powinno być nie niższe niż minimalne wynagrodzenie za pracę określone na podstawie art. 2 ustawy z dnia 10 października 2022 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2002 r. poz. 2207) bez względu na wymiar czasu pracy oraz rodzaj stosunku prawnego stanowiącego podstawę wykonywania pracy cudzoziemca;

2)   cudzoziemiec powinien wykonywać pracę w ramach stosunku pracy lub na podstawie umowy zlecenia (art. 9 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy).

Minimalne wynagrodzenie za pracę w 2022 r. wynosi 3010 złotych zgodnie z § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2021 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2022 r. (Dz. U. poz. 1690).

10.W przypadku, gdy cudzoziemiec zamierza wykonywać pracę na rzecz więcej niż jednego podmiotu powierzającego wykonywanie pracy, powinien w terminie 60 dni od dnia doręczenia decyzji, złożyć jednocześnie oświadczenia tych podmiotów. W takim przypadku minimalny warunek dotyczący wysokości otrzymywanego wynagrodzenia zostanie spełniony także wówczas, gdy suma wynagrodzeń za pracę na rzecz poszczególnych podmiotów powierzających wykonywanie pracy nie będzie niższa niż minimalne wynagrodzenie za pracę określone na podstawie art. 2 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (art. 9 ust. 15). W takim przypadku w rejestrze spraw dotyczących zezwoleń na pobyt czasowy, o którym mowa w art. 428 ust. 1 pkt 2 lit. d ustawy o cudzoziemcach, zostaną umieszczone informacje o poszczególnych podmiotach i warunkach wykonywania pracy na ich rzecz (art. 9 ust. 17).

 

WYGAŚNIĘCIE ZEZWOLENIA

11.Jeżeli oświadczenie, o którym mowa w pkt 2, nie zostanie złożone w terminie 60 dni od dnia doręczenia decyzji, zezwolenie na pobyt czasowy i pracę wygaśnie z mocy prawa z dniem następującym po dniu upływu tego terminu (art. 9 ust. 10 i ust. 12 ustawy).

12.Jeżeli warunki wykonywania pracy przez cudzoziemca wynikające z oświadczenia, o którym mowa w pkt 2, nie będą zgodne z warunkami minimalnymi, o których mowa w pkt 9, zezwolenie na pobyt czasowy i pracę wygaśnie z mocy prawa, przy czym wojewoda, który wydał decyzję będzie obowiązany do wydania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia i wskazującej datę jego wygaśnięcia (art. 9 ust. 10 pkt 2, ust. 11 i 12 ustawy).

 

GDY ZEZWOLENIE WYGAŚNIE

13.W przypadku, gdy zezwolenie na pobyt czasowy i pracę wygaśnie z mocy prawa (pkt 11 lub pkt 12), a cudzoziemiec nie posiada ważnego dokumentu uprawniającego go do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub z ustawy nie wynika, że jego pobyt na tym terytorium uważa się za legalny, z dniem następującym po dniu wygaśnięcia zezwolenia rozpocznie bieg termin 30-dniowy na opuszczenie terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 299 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2021 r. poz. 2354 z późn. zm.) (art. 9 ust. 13 ustawy).

 

PO ZŁOŻENIU PRAWIDŁOWEGO OŚWIADCZENIA

14.Jeżeli zezwolenie na pobyt czasowy i pracę nie wygaśnie z mocy prawa, wojewoda, który wydał decyzję, wyda z urzędu pierwszą kartę pobytu na okres, na jaki zezwolenia udzielono (art. 9 ust. 14 ustawy). Jeżeli decyzja została wydana w warunkach niestosowania wymogu osobistego stawiennictwa w urzędzie wojewódzkim, pierwsza karta pobytu zostanie wydana pod warunkiem pobrania od cudzoziemca odcisków linii papilarnych, chyba, że odrębne przepisy zwalniają z tego wymogu (art. 8 ust. 15 ustawy).

15.Jeżeli oświadczenie, o którym mowa w pkt 2, zostanie złożone w terminie 60 dni od dnia doręczenia decyzji, a wynikające z niego warunki wykonywania pracy przez cudzoziemca będą zgodne z warunkami minimalnymi, o których mowa w pkt 9, wojewoda, który wydał decyzję umieści w rejestrze spraw dotyczących zezwoleń na pobyt czasowy, o którym mowa w art. 428 ust. 1 pkt 2 lit. d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, informacje o podmiocie powierzającym wykonywanie pracy oraz o następujących warunkach wykonywania pracy:

1)   stanowisku, na jakim cudzoziemiec ma wykonywać pracę, lub rodzaju pracy;

2)   najniższym wynagrodzeniu, jakie cudzoziemiec może otrzymywać na danym stanowisku;

3)   wymiarze czasu pracy;

4)   rodzaju umowy, na podstawie której cudzoziemiec ma wykonywać pracę (art. 9 ust. 16 ustawy)

Rejestr ten stanowi część krajowego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców, który prowadzony jest w systemie teleinformatycznym. 

16.Jeżeli w okresie od dnia doręczenia decyzji do dnia złożenia oświadczenia, o którym mowa w pkt 2, cudzoziemiec będzie wykonywał pracę, będzie się ją uważać za legalną pod warunkiem, że będzie ona wykonywana na rzecz podmiotu powierzającego wykonywanie pracy i na warunkach, które następnie zostaną wskazane w tym oświadczeniu (art. 9 ust. 19 ustawy).

 

PRZYPADEK USTAWOWEGO ZWOLNIENIA Z OBOWIĄZKU POSIADANIA ZEZWOLENIA NA PRACĘ

17.Jeżeli cudzoziemiec spełnia warunki zwolnienia z obowiązku posiadania zezwolenia na pracę, wojewoda umieści w rejestrze spraw dotyczących zezwoleń na pobyt czasowy informację o tym, że cudzoziemiec jest uprawniony do wykonywania pracy na warunkach określonych w przepisie będącym podstawą zwolnienia z obowiązku posiadania zezwolenia na pracę (art. 9 ust. 24 i 25 ustawy).

 

OBOWIĄZEK INFORMOWANIA O ZMIANIE ADRESU POBYTU

18.Cudzoziemiec, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy i pracę, jest obowiązany w okresie ważności tego zezwolenia zawiadamiać wojewodę, który wydał decyzję o każdej zmianie miejsca pobytu. Termin na zawiadomienie wojewody wynosi 15 dni roboczych. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku pisma w postępowaniu wszczętym wobec cudzoziemca po udzieleniu zezwolenia na pobyt czasowy i pracę (np. w sprawie cofnięcia zezwolenia) lub w toku kontroli sposobu korzystania przez cudzoziemca z zezwolenia, uważać się będzie za doręczone pod dotychczasowym adresem (art. 9 ust. 21 i 22 ustawy).

 

UTRATA PRACY

19.Jeżeli cudzoziemiec utraci pracę u podmiotu powierzającego wykonywanie pracy wskazanego w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 2, będzie obowiązany do pisemnego zawiadomienia o tym wojewody, który wydał decyzję, w terminie 15 dni roboczych lub do złożenia w tym terminie wniosku o zmianę zezwolenia na pobyt czasowy i pracę (art. 9 ust. 20 ustawy).

 

ZMIANA PRACODAWCY

20.Jeżeli cudzoziemiec będzie chciał zmienić podmiot powierzający wykonywanie pracy, pracodawcę użytkownika bądź warunki wykonywania pracy umieszczone w rejestrze spraw dotyczących zezwoleń na pobyt czasowy, o którym mowa w art. 428 ust. 1 pkt 2 lit. d ustawy o cudzoziemcach, będzie mógł wystąpić do wojewody właściwego ze względu na miejsce swojego pobytu z wnioskiem o zmianę zezwolenia na pobyt czasowy i pracę w stosownym zakresie (art. 9 ust. 18 ustawy). Ponadto, podmiot powierzający wykonywanie pracy będzie mógł uzyskać dla cudzoziemca zezwolenie na pracę przewidujące wykonywanie pracy na podstawie stosunku prawnego innego niż stosunek pracy lub umowy innej niż umowa zlecenia. W takim przypadku zezwolenie na pobyt czasowy i pracę nie będzie podlegać cofnięciu (art. 10 ust. 2 ustawy; informacja o cofnięciu zezwolenia – punkt 21).

 

COFNIĘCIE ZEZWOLENIA

21.Zezwolenie na pobyt czasowy i pracę będzie podlegać cofnięciu w przypadku, gdy:

1)   ustanie cel pobytu, który był powodem udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy,

2)   obowiązywać będzie wpis danych cudzoziemca do wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany,

3)   wymagać tego będą względy obronności lub bezpieczeństwa państwa lub ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego lub zobowiązania wynikające z postanowień ratyfikowanych umów międzynarodowych obowiązujących Rzeczpospolitą Polską,

4)   nie będzie spełniony co najmniej jeden z warunków minimalnych dotyczących wysokości wynagrodzenia oraz rodzaju stosunku prawnego stanowiącego podstawę wykonywania pracy,

5)   cudzoziemiec nie będzie wykonywał pracy na warunkach wynikających z oświadczenia, o którym mowa w pkt 2, i umieszczonych w rejestrze spraw dotyczących zezwoleń na pobyt czasowy, o którym mowa w art. 428 ust. 1 pkt 2 lit. d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach,

6)   cudzoziemiec nie będzie posiadał ubezpieczenia zdrowotnego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1285 z późn. zm.) lub potwierdzenia pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (art. 10 ust. 1 ustawy). 

 

KONTROLA SPOSOBU KORZYSTANIA Z ZEZWOLENIA

22.Wojewoda, który wydał decyzję, może przeprowadzić kontrolę sposobu korzystania przez cudzoziemca z zezwolenia na pobyt czasowy i pracę w zakresie okoliczności stanowiących podstawę jego cofnięcia (art. 11 ust. 1 ustawy). Kontrolę przeprowadza upoważniony pracownik urzędu wojewódzkiego, po podaniu imienia i nazwiska oraz okazaniu upoważnienia do przeprowadzenia kontroli (art. 11 ust. 3 ustawy). Kontrolę przeprowadza się w urzędzie wojewódzkim w terminie wyznaczonym cudzoziemcowi w skierowanym do niego wezwaniu (art. 11 ust. 4 ustawy). Cudzoziemiec poddany kontroli jest obowiązany stawić się osobiście w czasie i miejscu wskazanych w wezwaniu oraz okazać dokumenty potwierdzające spełnianie warunków minimalnych, o których mowa w pkt 13 oraz posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych lub potwierdzenia pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (art. 11 ust. 5 ustawy). Przebieg i wyniki kontroli dokumentuje się w formie protokołu (art. 11 ust. 6 ustawy). W przypadku dwukrotnego nieusprawiedliwionego niestawiennictwa cudzoziemca w urzędzie wojewódzkim na wezwanie uważa się, że ustał cel pobytu, który był powodem udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy i pracę (art. 11 ust. 7 ustawy).

 

SKŁADANIE DOKUMENTÓW OBJĘTYCH POWYŻSZYMI ZASADAMI

23.Dokumenty należy:

1)   złożyć w punkcie przyjmowania dokumentów Oddziału ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców zlokalizowanym przy punkcie kancelaryjnym Urzędu (wejście „B” do budynku Urzędu od strony ul. Okopowej) lub

2)   złożyć w Oddziale ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców (sala obsługi klienta, wejście do budynku Urzędu od strony ul. Rzeźnickiej) lub

3)   przesłać za pośrednictwem poczty do siedziby Urzędu na adres: Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk.

Składane dokumenty powinny być opatrzone sygnaturą sprawy.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..