2014-12-15

Zadania Oddziału Bezpieczeństwa Publicznego

Do zakresu działaniaOddziału Bezpieczeństwa Publicznegonależy w szczególności:

1. Realizowanie zadań w zakresieobrony cywilnej:

1)        prowadzenie ewidencji budowli ochronnych województwa;

2)        zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz  wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych;

3)        opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;

4)        zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne
i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienia odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania;

5)        nadzór nad zapewnieniem funkcjonowania wojewódzkiego magazynu i warsztatu naprawy sprzętu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;

6)          organizowanie zabezpieczenia logistycznego SK i ZSK;

7)          planowanie i realizacja wydatków na zadania obronne, obrony cywilnej i zarządzania   kryzysowego;

8)          współudział w opracowywaniu i aktualizowaniu wojewódzkiego planu zarządzania kryzysowego;

9)          dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej;

10)      planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych, na wypadek zagrożenia zniszczeniem;

11)       planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności;

12)      wyznaczanie podmiotów leczniczych zobowiązanych do udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania tych zakładów do niesienia pomocy;

13)      ustalanie zadań i kontrolowanie ich realizacji w zakresie przygotowania przedsięwzięć obrony cywilnej przez szefów obrony cywilnej powiatów;

14)      przygotowanie i zapewnianie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych;

15)       opracowywanie i opiniowanie planów obrony cywilnej;

16)       opracowywanie i uzgadnianie planów działania;

17)       organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;

18)       organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej;

19)       przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu  wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;

20)       tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej;

21)       przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze;

22)       planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem;

23)       integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych
i społecznych organizacji ratowniczych, do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;

24)       inicjowanie działalności naukowo-badawczej i standaryzacyjnej dotyczącej obrony cywilnej;

25)       współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej;

26)       zapewnienie warunków do odbywania służby w obronie cywilnej;

27)       opiniowanie wniosków w sprawie tworzenia formacji obrony cywilnej, w których jest odbywana służba w obronie cywilnej;

28)       opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań;

29)       kontrolowanie przygotowania formacji obrony cywilnej i ratowników do prowadzenia działań ratowniczych;

30)       ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na ich terenie, przewidzianych
do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej;

31)       organizowanie i prowadzenie szkolenia ratowników odbywających służbę w obronie cywilnej.

 

 

 

2. Realizowanie zadań obronnych:

1)        planowanie i programowanie zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnychwojewództwa realizowanych przez organy administracji rządowej i organy samorządu terytorialnego, a w tym:

a)    planowanie operacyjne:

-           opracowywanie Zarządzeń Wojewody do planowania operacyjnego,

-      opracowywanie i aktualizacja „Planu Operacyjnego Funkcjonowania Województwa Pomorskiego w Warunkach Zewnętrznego Zagrożenia Bezpieczeństwa Państwa i w Czasie Wojny” oraz dokumentacji towarzyszącej (zwłaszcza: koncepcji funkcjonowania na stanowiskach kierowania – GSK, GSK w ZMP oraz ZSK;  koncepcji przemieszczenia SK na ZMP i ZSK; planów realizacji zadań w ramach zabezpieczenia Sił Zbrojnych wynikających z zestawienia tych zadań zawartych w załączniku do „Wypisu z Planu Reagowania Obronnego RP),

-        przygotowywanie wypisów z POF Województwa oraz wytycznych dla podmiotów nadzorowanych w celu wykonania przez te podmioty własnych planów operacyjnych,

-        nadzór nad procesem planowania operacyjnego i prowadzenie szkolenia w tym zakresie w stosunku do podmiotów zobowiązanych do opracowania „Planów Operacyjnych oraz sprawdzanie tych planów pod względem merytorycznym i przedstawianie propozycji ich uzgodnienia i zatwierdzenia przez Wojewodę,

-        przygotowywanie wypisów z „Tabeli Realizacji Zadań Operacyjnych” prowadzenie szkolenia i nadzór nad opracowaniem Kart Realizacji Zadań Operacyjnych (KRZO) przez administrację zespoloną, wydziały i samodzielne komórki organizacyjne Urzędu Wojewódzkiego oraz inne oddziały BZK,

-        koordynowanie zadań w zakresie przygotowywania i wykorzystania transportu morskiego, kolejowego, samochodowego, lotniczego, żeglugi śródlądowej oraz infrastruktury drogowej i kolejowej na potrzeby obronne państwa,

-        planowanie oraz udział w przygotowywaniu i organizacji obronnych ćwiczeń wojewódzkich, udział w ćwiczeniach obronnych organizowanych przez szczeble nadrzędne oraz nadzór nad planowaniem i prowadzeniem ćwiczeń przez organy samorządu terytorialnego;

b)   programowanie obronne, a w tym:

-        planowanie przedsięwzięć rzeczowo-finansowych w ramach opracowania „Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych Województwa Pomorskiego” (PPPO), o którym mowa w § 9 ust. 1, pkt 3 lit c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2004 r. w sprawie warunków i trybu planowania i finansowania zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnych państwa przez organy administracji rządowej i organy samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 152, poz. 1599, z późn. zm.) oraz sprawowanie nadzoru nad jego realizacją,

-        opracowywanie corocznie Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych oraz składanie propozycji aneksu do Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych Województwa Pomorskiego w ramach tego Kwestionariusza,

-        planowanie wartości wskaźników do budżetu zadaniowego (zadanie 11.4) w ramach zadań zaplanowanych do realizacji w PPPO oraz udział w wykonywaniu sprawozdań w tym zakresie,

-        opracowywanie Programu Doskonalenia Obrony Cywilnej Województwa Pomorskiego, o którym mowa w § 9 ust. 1, pkt 4 lit c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2004 r. w sprawie warunków i trybu planowania i finansowania zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnych państwa przez organy administracji rządowej i organy samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 152, poz. 1599, z późn. zm.) oraz sprawowanie nadzoru nad jego realizacją;

2)        organizowanie i przygotowywanie systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym na szczeblu województwa, w tym obroną państwa, oraz funkcjonowania organów władzy publicznej na stanowiskach kierowania;

3)        realizacja zadań związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w tym  organizowanie i tworzenie systemu stałych dyżurów na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;

4)        prowadzenie ewidencji obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa i obronności państwa, przygotowywanie wniosków do Rady Ministrów w tym zakresie, a także planowanie i koordynacja wykonania zadań w zakresie ich szczególnej ochrony;

5)        planowanie przygotowania i wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa;

6)        organizacja szkolenia obronnego w województwie, a w tym: 

a)      opracowanie programów szkolenia obronnego na sześcioletni okres planistyczny
oraz planów szkolenia obronnego na każdy rok,

b)      opracowywanie corocznie wytycznych do szkolenia obronnego dla marszałka województwa, starostów prezydentów miast na prawach powiatu oraz wójtów (burmistrzów, prezydentów miast),

c)      uzgadnianie programów i planów szkolenia obronnego opracowanych przez jednostki samorządu terytorialnego,

d)   typowanie kandydatów na Wyższe Kursy Obronne,

e)    organizacja Wojewódzkich Konferencji Szkoleniowych w zakresie obronności;

7)          prowadzenie kontroli realizacji zadań obronnych wykonywanych przez administrację zespoloną, jednostki samorządu terytorialnego i przedsiębiorców;

8)          realizacja zadań gospodarczo-obronnych w ramach Programu Mobilizacji Gospodarki;

9)          realizacja zadań w zakresie militaryzacji;

10)    przygotowywanie propozycji dla Ministra właściwego ds. Obrony Narodowej oraz Ministrów właściwych do spraw: Wewnętrznych, Zdrowia, Gospodarki dotyczących tworzenia
i utrzymywania rezerw strategicznych;

11)    współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi, na terenie województwa, przy realizacji zadań obronnych;

12)    opracowywanie projektów zarządzeń i wytycznych Wojewody dotyczących spraw obronnych;

13)    realizacja zamierzeń związanych z przygotowaniem administracji publicznej województwa do realizacji zadań HNS, a w tym:

a)    organizacja punktu kontaktowego HNS, sporządzenie dokumentacji i jej aktualizacja,

b)   udział w aktualizacji wojewódzkiej bazy danych na potrzeby HNS,

c)    udział w ćwiczeniach HNS;

14)    koordynowanie przedsięwzięć w zakresie współpracy cywilno-wojskowej (CIMIC).

 

3. Realizowanie zadań powszechnego obowiązku obrony:

1)        sprawowanie nadzoru oraz prowadzenie kontroli nad przygotowywaniem i przeprowadzaniem rejestracji wojskowej na terenie województwa pomorskiego;

2)        organizowanie i koordynowanie kwalifikacji wojskowej na terenie województwa pomorskiego;

3)        rozpatrywanie jako organ II instancji odwołań od decyzji wójta, burmistrza (prezydenta miasta) w sprawie uznania konieczności sprawowania przez osoby podlegające kwalifikacji wojskowej lub żołnierzy bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny – wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie;

4)        rozpatrywanie jako organ II instancji odwołań od decyzji wójta, burmistrza (prezydenta miasta)
w sprawie uznania osoby podlegającej kwalifikacji wojskowej lub żołnierza za posiadającego
na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny – wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie;

5)        planowanie i organizacja w województwie akcji kurierskiej związanej z doręczaniem dokumentów powołania do czynnej służby wojskowej oraz rozplakatowania obwieszczeń o obowiązku stawienia się osób do czynnej służby wojskowej, sprawowanie nadzoru nad zorganizowaniem akcji kurierskiej przez organy samorządu powiatów i gmin, prowadzenie zbiorczej dokumentacji planów akcji kurierskich, sporządzonych przez starostów (prezydentów miast na prawach powiatu) oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie;

6)        koordynowanie na obszarze województwa działalności organów samorządu terytorialnego w zakresie planowania i nakładania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony;

7)        prowadzenie wojewódzkiego zestawienia świadczeń na rzecz obrony i wykonywanie corocznie sprawozdań w tym zakresie oraz planowanie wydatków finansowych związanych z nakładaniem obowiązku świadczeń;

8)        rozpatrywanie odwołań jako organ II instancji od decyzji wójtów (burmistrzów, prezydentów miast) w sprawie nałożenia obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych – wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie;

9)        prowadzenie reklamacji od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny w stosunku do pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.

 

4. Wykonywanie innych zadań:

1)        prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją obowiązków wojewody wynikających
z ustawy o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego

a)      wydawanie pozwoleń na nabywanie, przechowywanie lub używanie materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego,

b)      prowadzenie wojewódzkiej ewidencji podmiotów posiadających koncesje na nabywanie, przechowywanie, używanie i przewóz materiałów wybuchowych przeznaczonych
do użytku cywilnego,

c)      prowadzenie kontroli u przedsiębiorców posiadających pozwolenia na nabywanie, przechowywanie lub używanie materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego;

2)        prowadzenie ewidencji obszarów, obiektów podlegających obowiązkowej ochronie na terenie województwa, bieżąca aktualizacja tej ewidencji na podstawie decyzji podmiotów uprawnionych do umieszczania obiektów w ewidencji, prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji administracyjnych o umieszczeniu (wykreśleniu) w ewidencji oraz informowanie Komendanta Wojewódzkiego Policji o dokonanych zmianach;

3)        prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązków Wojewody wynikających z art. 11 ustawy z  dnia 10 kwietnia 1997 r. prawo energetyczne oraz aktów wykonawczych do tej ustawy w zakresie uzgadniania planów ograniczeń w dostawie ciepła oraz wprowadzenia ograniczeń w sprzedaży paliw stałych, a w tym:

a)      opracowanie i aktualizacja bazy danych o przedsiębiorstwach energetycznych wykonujących działalność gospodarczą w zakresie zaopatrzenia w ciepło zobowiązanych do corocznego uzgadniania z wojewodą planów wprowadzenia ograniczeń w dostawach ciepła,

b)   uzgadnianie planów, o których mowa w tiret pierwsze,

c)      planowanie i organizacja wprowadzenia ograniczeń w sprzedaży paliw stałych oraz dystrybucji upoważnień do zakupu tych paliw;

4)        prowadzenia całokształtu spraw związanych z realizacją obowiązków Wojewody wynikających z art. 44 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym, a zwłaszcza: opracowywanie i coroczna aktualizacja „Wojewódzkiego planu wprowadzenia ograniczeń na rynku paliwowym w razie zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i wystąpienia zakłóceń na rynku paliwowym, oraz organizacja druku i dystrybucji upoważnień do zakupu paliw;

5)        planowanie wartości wskaźników do budżetu zadaniowego (zadanie 6.2) w ramach obowiązków wymienionych w pkt 3 i 4 oraz udział w wykonywaniu sprawozdań w tym zakresie.

6)                  zarządzanie systemami łączności na potrzeby obronności państwa, obrony cywilnej i zarządzania  kryzysowego;

7)                  sprawowanie nadzoru technicznego i organizacyjnego nad eksploatacją i modernizacją wojewódzkiego systemu sterowania syrenami;

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..