2014-10-24

Oddział Obywatelstwa i Egzekucji Administracyjnych

Oddział Obywatelstwa i Egzekucji Administracyjnych

ODDZIAŁ OBYWATELSTWA I EGZEKUCJI ADMINISTRACYJNYCH
 
KIEROWNIK ODDZIAŁU - PIOTR KOBIELA

Zadania oddziału w zakresie obywatelstwa polskiego, urzędów stanu cywilnego i spraw konsularnych

•   wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie nabycia i potwierdzenia posiadania lub  
     utraty obywatelstwa polskiego, uznania za repatrianta,
•   przyjmowanie wniosków w sprawie nabycia i zrzeczenia się obywatelstwa polskiego,
•   nadzór nad urzędami stanu cywilnego,
•   sprawy dotyczące 100 - lecia urodzin oraz współpracy z Kancelarią Prezydenta w zakresie
    odznaczeń za długoletnie pożycie małżeńskie
 
DNI I GODZINY PRZYJĘĆ INTERESANTÓW:

•  Wtorki 10:00-18:00
•  Środy 08:00-15:00
•  Piątki 08:00-15:00

W czwartki oddział nie przyjmuje interesantów.

 

► PRZYJMOWANIE WNIOSKÓW W SPRAWIE POTWIERDZENIA POSIADANIA OBYWATELSTWA
     POLSKIEGO – w poniedziałki i wtorki w godzinach 8-10 – bez wcześniejszego umawiania się.

 
► PRZYJMOWANIE WNIOSKÓW ORAZ DOKUMENTACJI UZUPEŁNIAJĄCEJ DO WNIOSKÓW W
     SPRAWIE NABYCIA LUB  UTRATY  OBYWATELSTWA POLSKIEGO  (nadanie, uznanie, 
     zrzeczenie) – we wtorki, środy i piątki
możliwe jest WYŁĄCZNIE po wcześniejszej rezerwacji terminu na stronie internetowej - https://rezerwacja.gdansk.uw.gov.pl:8445

System umożliwia rezerwację na dwa miesiące do przodu. Zalecamy sprawdzanie dostępności wolnych terminów codziennie po północy oraz w ciągu dnia.



UWAGA!

Wnioski w sprawach nabycia, potwierdzenia i utraty obywatelstwa, wyjaśnienia w powyższych sprawach, uzupełnianie dokumentacji na wezwanie organu, oświadczenia, odwołania i zażalenia w prowadzonych sprawach, mogą być również dostarczone:

1. za pośrednictwem poczty (kopie dokumentów muszą być wówczas uwierzytelnione przez  notariusza /lub       
     adwokata albo radcę prawnego, jeśli jest pełnomocnikiem w sprawie/) na adres:

 

Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców

Oddział ds. Obywatelstwa i Egzekucji Administracyjnych

ul. Okopowa 21/27

80- 810 Gdańsk

2. za pomocą elektronicznej platformy usług administracji publicznej na adres elektronicznej skrzynki podawczej  
    (ESP) na platformie ePUAP: /bntc34p17l/SkrytkaESP (nie dotyczy załączników do wniosków),

3. w Kancelarii Podawczej Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego (wejście od ul. Okopowej, w godzinach pracy
         Urzędu)

       à  wnioski  - wyłącznie na stanowisku nr 1,

à  wyjaśnienia w prowadzonych już sprawach, uzupełnianie dokumentacji na wezwanie organu,
       oświadczenia, odwołania i zażalenia w prowadzonych sprawach - 
wyłącznie na stanowisku nr 2.

           – w przypadku wniosków o uznanie za obywatela polskiego prosimy o zabranie ze sobą
              kopii wymaganych dokumentów oraz wezwania z numerem sprawy,

            –  w przypadku wniosków o nadanie obywatelstwa polskiego należy dostarczyć
               uwierzytelnione notarialnie kopie wymaganych dokumentów.

 

UWAGA! Pracownik Kancelarii Podawczej

nie sprawdza poprawności oraz kompletności  złożonej dokumentacji.

 

Kopie dokumentów do wniosku W SPRAWIE NADANIA OBYWATELSTWA POLSKIEGO przez Prezydenta RP, niezależnie od sposobu składania wniosku (osobiście w urzędzie / korespondencyjnie), muszą być potwierdzone za zgodność przez notariusza. Dodatkowo, w przypadku wysyłki wniosku pocztą, podpis pod wnioskiem o nadanie obywatelstwa musi zostać złożony w obecności notariusza.


Informacje o stanie sprawy można uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu (58) 30-77-117
w środy i piątki w godzinach 10:00 - 13.00.

 

 

POZOSTAŁE SPRAWY:

Odwołania od decyzji kierowników USC- tel.  (58) 30-77-219

Sprawy dotyczące współpracy z Kancelarią Prezydenta w zakresie odznaczeń za długoletnie pożycie małżeńskie- tel. (58) 30-77-324

UWAGA! Pracownicy Oddziału obsługujący powyższe numery telefonów nie udzielają informacji w zakresie obywatelstwa.

 

Rodzaje załatwianych spraw :

Nadanie obywatelstwa polskiego

Odwołania od decyzji kierowników USC

Poświadczenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego

Uznanie za obywatela polskiego

Uznanie za repatrianta

Zrzeczenie się obywatelstwa polskiego

Sprawy dotyczące 100- lecia urodzin

Współpraca z Kancelarią Prezydenta RP w zakresie odznaczeń za długoletnie pożycie

 

 

Zadania oddziału w zakresie ewidencji ludności oraz egzekucji administracyjnej:

  • wydawanie decyzji w trybie odwoławczym oraz sprawowanie nadzoru nad gminami z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych
  • prowadzenie spraw z zakresu egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym
  • odpowiedzi na skargi na decyzje Wojewody Pomorskiego w sprawach meldunkowych skierowane do Wojewódzkiego Sądu Adminstracyjnego

 

Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek - piątek 7.45 - 15.45

Rodzaje załatwianych spraw:

Odwołania od decyzji w sprawie zameldowania i wymeldowania

 

Stanowisko ds. wyznań religijnych i grobów wojennych

Łukasz Jaskuła

nr tel. 58 3077 324

fax 58 301 17 33

nr. pokoju 78

Wykonywane zadania:

 

·         potwierdzanie nadania osobowości prawnej kościelnym jednostkom organizacyjnym
          i związkom wyznaniowym oraz potwierdzania powoływania i odwoływania ich organów wykonawczych;

·         współdziałanie w postępowaniach dotyczących regulacji praw majątkowych kościołów i związków
          wyznaniowych, w tym nieodpłatne przekazywanie niektórych nieruchomości, przywracanie własności;

·         uzgadnianie tras uroczystości kościelnych na drogach publicznych;

·         przyjmowanie powiadomień o podjętych decyzjach władz kościelnych i związków wyznaniowych, w
           zakresie zniesienia bądź zmiany granic ich jednostek organizacyjnych;

·         sprawowanie nadzoru nad stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego

·         sprawowanie nadzoru w zakresie opieki nad grobami, cmentarzami wojennymi na terenie województwa, 
          opracowywania planów finansowania zadań z tym związanych oraz kontroli nad organizacją i 
          wykonywaniem tych zadań przekazanych przez Wojewodę organom samorządu.

-         realizacja zadań z zakresu repatriacji.

 

Rodzaje załatwianych spraw:

 

Przekazywanie nieruchomości kościelnym osobom prawnym

Stwierdzenie przejścia na własność nieruchomości na rzecz kościelnych osób prawnych

Uzgadnianie tras pieszych pielgrzymek

Zaświadczenia o osobowości prawnej kościelnych osób prawnych

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..