2. Przekazywanie gminom mienia Skarbu Państwa, związanego z realizacją ich zadań (komunalizacja na wniosek)
nazwa sprawy:
Przekazywanie gminom mienia Skarbu Państwa, związanego z realizacją ich zadań (komunalizacja na wniosek)
podstawa prawna:
· ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (k.p.a.)
· ustawa z dnia 10 maja 1990 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (art. 5 ust. 4)
sposób/forma załatwienia sprawy:
decyzja administracyjna
termin załatwienia sprawy:
· nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego (art. 35 § 3 k.p.a.)
· nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej (art. 35 § 3 k.p.a.)
· do podanych terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 k.p.a.)
· każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 organ administracji publicznej obowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy (art. 36 § 1 k.p.a.)
tryb zaskarżenia:
odwołanie do Krajowej Komisji Uwłaszczeniowej za pośrednictwem Wojewody Pomorskiego w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji Wojewody Pomorskiego
kontakt do osób prowadzących sprawy:
pokój nr 435, nr tel. 58 30 77 169 lub 58 30 77 624