Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2018-05-24 15:32:56  ROMZAN0929 ROMZAN0929

Utworzono artykuł 136246 o nazwie 'Przeciwdziałanie oszustwom finansowym oraz korupcji '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste136246
user_idpuste1629505
resource_idpuste167
namepustePrzeciwdziałanie oszustwom finansowym oraz korupcji
category_idpuste1313
language_idpuste1
shortpusteWydział Kontroli
fullpuste

Informacje Instytucji Zarządzającej Programem  EWT w sprawie przeciwdziałania oszustwom finansowym oraz korupcji

publishfrompuste2018-05-24 00:00:00
_activepuste1
slugpusteprzeciwdzialanie-oszustwom-finansowym-oraz-korupcji
2018-05-24 15:54:46  ROMZAN0929 ROMZAN0929

Pole full zmieniło wartość z '<p> Informacje Instytucji Zarządzającej Programem&nbsp; EWT w sprawie przeciwdziałania oszustwom finansowym oraz korupcji</p> ' na '<p> Informacje w sprawie przeciwdziałania oszustwom finansowym oraz korupcji w Programie EWT</p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

Informacje Instytucji Zarządzającej Programem  EWT w sprawie przeciwdziałania oszustwom finansowym oraz korupcji

Informacje w sprawie przeciwdziałania oszustwom finansowym oraz korupcji w Programie EWT

2018-05-25 13:32:29  ROMZAN0929 ROMZAN0929

Pole full zmieniło wartość z '<p> Informacje w sprawie przeciwdziałania oszustwom finansowym oraz korupcji w Programie EWT</p> ' na '<p align="center"> <strong>Przeciwdziałanie oszustwom finansowym oraz korupcji<br /> &ndash; zgłaszanie sygnał&oacute;w ostrzegawczych.</strong></p> <p> Dochodzenia w sprawach dotyczących korupcji i poważnych uchybień oraz nadużyć na szkodę budżetu UE w instytucjach unijnych są prowadzone przez <strong>Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF)</strong>. Za inicjowanie, koordynację i realizację działań mających na celu zabezpieczenie interes&oacute;w finansowych lub Unii Europejskiej (UE) odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE w Ministerstwie Finans&oacute;w (powołany rozporządzeniem Rady Ministr&oacute;w z dnia 1 lipca 2003 r. Dz. U. 2003, nr 119). Prace Pełnomocnika Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE<br /> w Ministerstwie Finans&oacute;w wspiera Departament Ochrony Interes&oacute;w Finansowych Unii Europejskiej Ministerstwa Finans&oacute;w.</p> <p> &nbsp;</p> <p> Dla ochrony os&oacute;b zgłaszających nieprawidłowości w ramach Program&oacute;w EWT (w tym w ramach Programu Wsp&oacute;łpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk 2014 &ndash; 2020), przez Instytucję Zarządzającą Programami EWT (Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju) została założona skrzynka pocztowa, na kt&oacute;rą można zgłaszać zastrzeżenia: <strong>nieprawidlowosci.EWT@mr.gov.pl</strong>. Informacje mogą być przekazywane w języku polskim lub angielskim.</p> <p> &nbsp;</p> <p> Dodatkowo, opr&oacute;cz możliwości zawiadomienia krajowych organ&oacute;w ścigania, każdy obywatel ma możliwość bezpośredniego poinformowania OLAF o podejrzeniu nadużycia finansowego lub innej poważnej nieprawidłowości. <strong>Ze służbami OLAF można się skontaktować we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej</strong>:</p> <p> 1) za pomocą elektronicznego Systemu Powiadamiania o Nadużyciach - FNS (Fraud Notification System) dostępnego na stronie internetowej: https://fns.olaf.europa.eu;</p> <p> 2) pocztą, kierując korespondencję na adres OLAF &ndash; European Anti-Fraud Office, European Commission, Rue de la Loi, 200, 1049 Bruxelles/Brussel, Belgique/Belgi&euml;;</p> <p> 3) e-mailem na adres poczty OLAF-FMB-SPE@ec.europa.eu.</p> <p> &nbsp;</p> <p> Szczeg&oacute;łowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej:</p> <p> http://ec.europa.eu/anti_fraud/investigations/report-fraud/index_pl.htm .</p> <p> Prosimy o zapoznanie się z <strong>katalogiem najważniejszych sygnał&oacute;w ostrzegawczych</strong>.</p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

Informacje w sprawie przeciwdziałania oszustwom finansowym oraz korupcji w Programie EWT

Przeciwdziałanie oszustwom finansowym oraz korupcji
– zgłaszanie sygnałów ostrzegawczych.

Dochodzenia w sprawach dotyczących korupcji i poważnych uchybień oraz nadużyć na szkodę budżetu UE w instytucjach unijnych są prowadzone przez Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF). Za inicjowanie, koordynację i realizację działań mających na celu zabezpieczenie interesów finansowych lub Unii Europejskiej (UE) odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE w Ministerstwie Finansów (powołany rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2003 r. Dz. U. 2003, nr 119). Prace Pełnomocnika Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE
w Ministerstwie Finansów wspiera Departament Ochrony Interesów Finansowych Unii Europejskiej Ministerstwa Finansów.

 

Dla ochrony osób zgłaszających nieprawidłowości w ramach Programów EWT (w tym w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk 2014 – 2020), przez Instytucję Zarządzającą Programami EWT (Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju) została założona skrzynka pocztowa, na którą można zgłaszać zastrzeżenia: nieprawidlowosci.EWT@mr.gov.pl. Informacje mogą być przekazywane w języku polskim lub angielskim.

 

Dodatkowo, oprócz możliwości zawiadomienia krajowych organów ścigania, każdy obywatel ma możliwość bezpośredniego poinformowania OLAF o podejrzeniu nadużycia finansowego lub innej poważnej nieprawidłowości. Ze służbami OLAF można się skontaktować we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej:

1) za pomocą elektronicznego Systemu Powiadamiania o Nadużyciach - FNS (Fraud Notification System) dostępnego na stronie internetowej: https://fns.olaf.europa.eu;

2) pocztą, kierując korespondencję na adres OLAF – European Anti-Fraud Office, European Commission, Rue de la Loi, 200, 1049 Bruxelles/Brussel, Belgique/België;

3) e-mailem na adres poczty OLAF-FMB-SPE@ec.europa.eu.

 

Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej:

http://ec.europa.eu/anti_fraud/investigations/report-fraud/index_pl.htm .

Prosimy o zapoznanie się z katalogiem najważniejszych sygnałów ostrzegawczych.

2018-05-25 13:34:38  ROMZAN0929 ROMZAN0929

Pole full zmieniło wartość z '<p align="center"> <strong>Przeciwdziałanie oszustwom finansowym oraz korupcji<br /> &ndash; zgłaszanie sygnał&oacute;w ostrzegawczych.</strong></p> <p> Dochodzenia w sprawach dotyczących korupcji i poważnych uchybień oraz nadużyć na szkodę budżetu UE w instytucjach unijnych są prowadzone przez <strong>Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF)</strong>. Za inicjowanie, koordynację i realizację działań mających na celu zabezpieczenie interes&oacute;w finansowych lub Unii Europejskiej (UE) odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE w Ministerstwie Finans&oacute;w (powołany rozporządzeniem Rady Ministr&oacute;w z dnia 1 lipca 2003 r. Dz. U. 2003, nr 119). Prace Pełnomocnika Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE<br /> w Ministerstwie Finans&oacute;w wspiera Departament Ochrony Interes&oacute;w Finansowych Unii Europejskiej Ministerstwa Finans&oacute;w.</p> <p> &nbsp;</p> <p> Dla ochrony os&oacute;b zgłaszających nieprawidłowości w ramach Program&oacute;w EWT (w tym w ramach Programu Wsp&oacute;łpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk 2014 &ndash; 2020), przez Instytucję Zarządzającą Programami EWT (Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju) została założona skrzynka pocztowa, na kt&oacute;rą można zgłaszać zastrzeżenia: <strong>nieprawidlowosci.EWT@mr.gov.pl</strong>. Informacje mogą być przekazywane w języku polskim lub angielskim.</p> <p> &nbsp;</p> <p> Dodatkowo, opr&oacute;cz możliwości zawiadomienia krajowych organ&oacute;w ścigania, każdy obywatel ma możliwość bezpośredniego poinformowania OLAF o podejrzeniu nadużycia finansowego lub innej poważnej nieprawidłowości. <strong>Ze służbami OLAF można się skontaktować we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej</strong>:</p> <p> 1) za pomocą elektronicznego Systemu Powiadamiania o Nadużyciach - FNS (Fraud Notification System) dostępnego na stronie internetowej: https://fns.olaf.europa.eu;</p> <p> 2) pocztą, kierując korespondencję na adres OLAF &ndash; European Anti-Fraud Office, European Commission, Rue de la Loi, 200, 1049 Bruxelles/Brussel, Belgique/Belgi&euml;;</p> <p> 3) e-mailem na adres poczty OLAF-FMB-SPE@ec.europa.eu.</p> <p> &nbsp;</p> <p> Szczeg&oacute;łowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej:</p> <p> http://ec.europa.eu/anti_fraud/investigations/report-fraud/index_pl.htm .</p> <p> Prosimy o zapoznanie się z <strong>katalogiem najważniejszych sygnał&oacute;w ostrzegawczych</strong>.</p> ' na '<p align="center"> <strong>Przeciwdziałanie oszustwom finansowym oraz korupcji<br /> &ndash; zgłaszanie sygnał&oacute;w ostrzegawczych</strong></p> <p align="center"> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> Dochodzenia w sprawach dotyczących korupcji i poważnych uchybień oraz nadużyć na szkodę budżetu UE w instytucjach unijnych są prowadzone przez <strong>Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF)</strong>. Za inicjowanie, koordynację i realizację działań mających na celu zabezpieczenie interes&oacute;w finansowych lub Unii Europejskiej (UE) odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE w Ministerstwie Finans&oacute;w (powołany rozporządzeniem Rady Ministr&oacute;w z dnia 1 lipca 2003 r. Dz. U. 2003, nr 119). Prace Pełnomocnika Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE<br /> w Ministerstwie Finans&oacute;w wspiera Departament Ochrony Interes&oacute;w Finansowych Unii Europejskiej Ministerstwa Finans&oacute;w.</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> Dla ochrony os&oacute;b zgłaszających nieprawidłowości w ramach Program&oacute;w EWT (w tym w ramach Programu Wsp&oacute;łpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk 2014 &ndash; 2020), przez Instytucję Zarządzającą Programami EWT (Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju) została założona skrzynka pocztowa, na kt&oacute;rą można zgłaszać zastrzeżenia: <strong>nieprawidlowosci.EWT@mr.gov.pl</strong>. Informacje mogą być przekazywane w języku polskim lub angielskim.</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> Dodatkowo, opr&oacute;cz możliwości zawiadomienia krajowych organ&oacute;w ścigania, każdy obywatel ma możliwość bezpośredniego poinformowania OLAF o podejrzeniu nadużycia finansowego lub innej poważnej nieprawidłowości. <strong>Ze służbami OLAF można się skontaktować we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej</strong>:</p> <p style="text-align: justify;"> 1) za pomocą elektronicznego Systemu Powiadamiania o Nadużyciach - FNS (Fraud Notification System) dostępnego na stronie internetowej: https://fns.olaf.europa.eu;</p> <p style="text-align: justify;"> 2) pocztą, kierując korespondencję na adres OLAF &ndash; European Anti-Fraud Office, European Commission, Rue de la Loi, 200, 1049 Bruxelles/Brussel, Belgique/Belgi&euml;;</p> <p style="text-align: justify;"> 3) e-mailem na adres poczty OLAF-FMB-SPE@ec.europa.eu.</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp;</p> <p style="text-align: justify;"> Szczeg&oacute;łowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej:</p> <p style="text-align: justify;"> http://ec.europa.eu/anti_fraud/investigations/report-fraud/index_pl.htm .</p> <p style="text-align: justify;"> Prosimy o zapoznanie się z <strong>katalogiem najważniejszych sygnał&oacute;w ostrzegawczych</strong>.</p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

Przeciwdziałanie oszustwom finansowym oraz korupcji
– zgłaszanie sygnałów ostrzegawczych.

Dochodzenia w sprawach dotyczących korupcji i poważnych uchybień oraz nadużyć na szkodę budżetu UE w instytucjach unijnych są prowadzone przez Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF). Za inicjowanie, koordynację i realizację działań mających na celu zabezpieczenie interesów finansowych lub Unii Europejskiej (UE) odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE w Ministerstwie Finansów (powołany rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2003 r. Dz. U. 2003, nr 119). Prace Pełnomocnika Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE
w Ministerstwie Finansów wspiera Departament Ochrony Interesów Finansowych Unii Europejskiej Ministerstwa Finansów.

 

Dla ochrony osób zgłaszających nieprawidłowości w ramach Programów EWT (w tym w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk 2014 – 2020), przez Instytucję Zarządzającą Programami EWT (Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju) została założona skrzynka pocztowa, na którą można zgłaszać zastrzeżenia: nieprawidlowosci.EWT@mr.gov.pl. Informacje mogą być przekazywane w języku polskim lub angielskim.

 

Dodatkowo, oprócz możliwości zawiadomienia krajowych organów ścigania, każdy obywatel ma możliwość bezpośredniego poinformowania OLAF o podejrzeniu nadużycia finansowego lub innej poważnej nieprawidłowości. Ze służbami OLAF można się skontaktować we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej:

1) za pomocą elektronicznego Systemu Powiadamiania o Nadużyciach - FNS (Fraud Notification System) dostępnego na stronie internetowej: https://fns.olaf.europa.eu;

2) pocztą, kierując korespondencję na adres OLAF – European Anti-Fraud Office, European Commission, Rue de la Loi, 200, 1049 Bruxelles/Brussel, Belgique/België;

3) e-mailem na adres poczty OLAF-FMB-SPE@ec.europa.eu.

 

Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej:

http://ec.europa.eu/anti_fraud/investigations/report-fraud/index_pl.htm .

Prosimy o zapoznanie się z katalogiem najważniejszych sygnałów ostrzegawczych.

Przeciwdziałanie oszustwom finansowym oraz korupcji
– zgłaszanie sygnałów ostrzegawczych

 

Dochodzenia w sprawach dotyczących korupcji i poważnych uchybień oraz nadużyć na szkodę budżetu UE w instytucjach unijnych są prowadzone przez Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF). Za inicjowanie, koordynację i realizację działań mających na celu zabezpieczenie interesów finansowych lub Unii Europejskiej (UE) odpowiada Pełnomocnik Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE w Ministerstwie Finansów (powołany rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2003 r. Dz. U. 2003, nr 119). Prace Pełnomocnika Rządu ds. Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na szkodę RP lub UE
w Ministerstwie Finansów wspiera Departament Ochrony Interesów Finansowych Unii Europejskiej Ministerstwa Finansów.

 

Dla ochrony osób zgłaszających nieprawidłowości w ramach Programów EWT (w tym w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Południowy Bałtyk 2014 – 2020), przez Instytucję Zarządzającą Programami EWT (Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju) została założona skrzynka pocztowa, na którą można zgłaszać zastrzeżenia: nieprawidlowosci.EWT@mr.gov.pl. Informacje mogą być przekazywane w języku polskim lub angielskim.

 

Dodatkowo, oprócz możliwości zawiadomienia krajowych organów ścigania, każdy obywatel ma możliwość bezpośredniego poinformowania OLAF o podejrzeniu nadużycia finansowego lub innej poważnej nieprawidłowości. Ze służbami OLAF można się skontaktować we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej:

1) za pomocą elektronicznego Systemu Powiadamiania o Nadużyciach - FNS (Fraud Notification System) dostępnego na stronie internetowej: https://fns.olaf.europa.eu;

2) pocztą, kierując korespondencję na adres OLAF – European Anti-Fraud Office, European Commission, Rue de la Loi, 200, 1049 Bruxelles/Brussel, Belgique/België;

3) e-mailem na adres poczty OLAF-FMB-SPE@ec.europa.eu.

 

Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej:

http://ec.europa.eu/anti_fraud/investigations/report-fraud/index_pl.htm .

Prosimy o zapoznanie się z katalogiem najważniejszych sygnałów ostrzegawczych.

2018-05-25 13:34:38  ROMZAN0929 ROMZAN0929

Załączono plik 385385

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste1490328
user_idpuste1629505
fobject_idpuste385385
resource_idpuste167
modelpusteArticle
foreign_idpuste136246
_attachmentpuste1
_activepuste1

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..