2014-12-22

Kontrole przeprowadzone w 2014 r.

A. W zakresie oceny poziomu realizacji specjalistycznych zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.

 

1. Kontrola w Starostwie Powiatowym w Pucku.

2. Kontrola w Starostwie Powiatowym w Sztumie.

 

B. W zakresie sprawdzenia dokumentacji związanej z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej.

1. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Człuchowie.

2. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Starogardzie Gdańskim.

3. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Chojnicach.

4. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Pruszczu Gdańskim.

5. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Urzędzie Miasta w Sopocie.

6. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Urzędzie Miasta w Gdańsku.

7. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Tczewie.

8. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Bytowie.

9. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Kościerzynie.

10. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Kartuzach.

11. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Urzędzie Miasta w Gdyni.

12. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Słupsku.

13. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Urzędzie Miasta w Słupsku.

14. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Nowym Dworze Gdańskim.

15. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Kwidzynie.

16. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Malborku.

17. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Sztumie.
18. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Lęborku.

19. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Pucku.

20. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Bytowie z siedzibą w Miastku.

21. Kontrola problemowa dotycząca kwalifikacji wojskowej w Starostwie Powiatowym w Wejherowie.

 

C. Kontrola prawidłowości aktualności dokumentacji w zakresie organizacji akcji kurierskiej.

1. Kontrola problemowa z zakresu dokumentacji akcji kurierskiej przeprowadzonej w Urzędzie Miasta w Pruszczu Gdańskim.

2. Kontrola problemowa z zakresu dokumentacji akcji kurierskiej przeprowadzonej w Starostwie Powiatowym w Pruszczu Gdańskim.

3.  Kontrola problemowa z zakresu dokumentacji akcji kurierskiej przeprowadzonej w Urzędzie Gminy w Pruszczu Gdańskim.

4. Kontrola problemowa z zakresu dokumentacji akcji kurierskiej przeprowadzonej w Urzędzie Gminy Cedry Wielkie.
5. Kontrola problemowa z zakresu dokumentacji akcji kurierskiej przeprowadzonej w Urzędzie Gminy Kolbudy.
6. Kontrola problemowa z zakresu dokumentacji akcji kurierskiej przeprowadzonej w Urzędzie Gminy Przywidz.
7. Kontrola problemowa z zakresu dokumentacji akcji kurierskiej przeprowadzonej w Urzędzie Gminy Pszczółki.
8. Kontrola problemowa z zakresu dokumentacji akcji kurierskiej przeprowadzonej w Urzędzie Gminy Suchy Dąb.
9. Kontrola problemowa z zakresu dokumentacji akcji kurierskiej przeprowadzonej w Urzędzie Gminy Trąbki Wielkie.

 

D. Kontrola realizacji zadań obronnych.

1. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy w Gdańsku.
2. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Starostwie Powiatowym w Pruszczu Gdańskim.

3. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Urzędzie Miasta w Pruszczu Gdańskim.

4. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Urzędzie Gminy w Pruszczu Gdańskim.

5. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

6. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku.

7. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Kuratorium Oświaty w Gdańsku.

8. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w INTERNATIONAL PAPER KWIDZYN Sp. z o.o.
9. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w SZKUNER Sp. z o.o. – Władysławowo.
10. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Elektrociepłownia ENERGOBALTIC – Władysławowo.
11. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Urzędzie Gminy Cedry Wielkie.
12. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Urzędzie Gminy Kolbudy.
13. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Urzędzie Gminy Przywidz.
14. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Urzędzie Gminy Suchy Dąb.
15. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Urzędzie Gminy Trąbki Wielkie.
16. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Wojewódzkim Inspektoracie Jakości Handlowej Artykułów Rolno – Spożywczych.
17. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Gdańsku.
18. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Farmaceutycznej.
19. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska.
20. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
21. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii.
22. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków.
23. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego.
24. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego.
25. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Wojewódzkiej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej.
26. Kontrola problemowa realizacji zadań obronnych w Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjna i Kartograficzna.
 

 

E. Kontrola problemowa z zakresu przygotowań Planów publicznej i niepublicznej służby zdrowia.

1. Kontrola problemowa z zakresu przygotowania oraz wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach przeprowadzonej w Urzędzie Gminy Lichnowy.

2. Kontrola problemowa z zakresu przygotowania oraz wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach przeprowadzonej w Urzędzie Gminy Miłoradz.

3. Kontrola problemowa z zakresu przygotowania oraz wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach przeprowadzonej w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym.
4. Kontrola problemowa z zakresu przygotowania oraz wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach przeprowadzonej w Starostwie Powiatowym w Pruszczu Gdańskim
 

 

F. Kontrola jednostek systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego.

1. Szpital Specjalistyczny w Kościerzynie Sp. z o.o

a) Wystąpienie pokontrolne

2. Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Leborku.

a) Zalecenia pokontrolne

 

G. Kontrole w zakresie sprawdzenia urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk zainstalowanych na stadionie, obiektach lub terenach, na których utrwalenie przebiegu imprezy masowej jest obowiązkowe.

 

1. Narodowy Stadion Rugby w Gdyni

2. Stadion Piłkarski PGE ARENA

3. Stadion Żużlowy w Gdańsku

4. Hala Sportowo - Widowiskowa "Olivia"

5. Stadion piłkarski w Gdyni

 

H. Kontrole w zakresie działalności straży miejskich i gminnych wojewódzka pomorskiego.

1. Kontrola Straży Gminnej w Słupsku.

a) Wystąpienie pokontrolne

2. Kontrola Straży Miejskiej w Kartuzach.

a) Wystąpienie pokontrolne

3. Straż Miejska w Dzierzgoniu.

a) Wystąpienie pokontrolne

4. Straż Miejska w Łebie.

a) Wystąpienie pokontrolne

5. Straz Miejska w Wejherowie

a) Wystąpienie pokontrolne

6. Straz Miejska w Tczewie

a) Wystąpienie pokontrolne

7. Straz Miejska w Kościerzynie

a) Wystąpienie pokontrolne

8. Straz Miejska w Człuchowie

a) Wystąpienie pokontrolne

9. Straz Miejska w Chojnicach

a) Wystąpienie pokontrolne

10. Straz Gminna w Trzebielinie

a) Wystąpienie pokontrolne

11. Straz Gminna w Starej Kiszewie

a) Wystąpienie pokontrolne

12. Straz Gminna w Rzeczenicy

a) Wystąpienie pokontrolne

13. Straz Gminna w Potęgowie

a) Wystąpienie pokontrolne

14. Straz Gminna w Kościerzynie

a) Wystąpienie pokontrolne

15. Straz Gminna w Człuchowie

a) Wystąpienie pokontrolne

 

I. Kontrola w zakresie szczególnej ochrony obiektów.

 

 

J. Kontrole jednostek współpracujących z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego.

1. Joannici Dzieło Pomocy Oddział Pomorski

a) Wystąpienie pokontrolne

 

 

K. Kontrola podmiotów prowadzących kursy kwalifikowanej pierwszej pomocy.

1. Danel Chyła AQUA-SFERA Kursy i Szkolenia

a) Wystąpienie pokontrolne

 

 

L. Kontrole z zakresu ratownictwa wodnego i ochrony ludności

1. Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe Województwa Pomorskiego w Gdańsku

a) Sprawozdanie z kontroli

 

UWAGA

Zakres spraw które były przedmiotem kontroli opisanych w pkt. C,D,E i I obejmuje informacje niejawne, które na podstawie art. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228) mogą być udostępnione wyłącznie osobie dającej rękojmię zachowania tajemnicy i tylko w zakresie niezbędnych do wykonania przez nią pracy lub pełnienia służby na zajmowanym stanowisku.

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..