2015-01-23

Kontrole przeprowadzone w 2015 r.

 



 

Lp.   Temat kontroli Nazwa jednostki kontrolowanej

 

A. W zakresie oceny poziomu realizacji specjalistycznych zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.

 

1 planowa Ocena poziomu realizacji specjalistycznych zadań obrony cywilnej . Starostwo Powiatowe Człuchow
2 planowa Ocena poziomu realizacji specjalistycznych zadań obrony cywilnej . Starostwo Powiatowe Lębork

 

B. W zakresie sprawdzenia dokumentacji związanej z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej.

 

1 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Urząd Miasta Gdańsk - PKLek Nr 1
2 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Urząd Miasta Gdańsk - PKLek Nr 2
3 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Urząd Miasta Gdynia
4 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Urząd Miasta Sopot
5 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Bytowskie PKLek Bytów
6 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Bytowskie PKLek Miastko
7 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Chojnice
8 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Człuchów
9 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Gdańsk
10 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Kartuzy
11 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Kościerzyna
12 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Kwidzyn
13 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Lębork
14 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Malbork
15 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Nowy Dwór Gdański
16 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Słupsk
17 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Starogard Gdański
18 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Sztum
19 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Tczew
20 planowa Kontrola przygotowania i prowadzenia kwalifikacji wojskowej przez organy samorządu terytorialnego Starostwo Powiatowe Wejherowo

 

C. Kontrola prawidłowości aktualności dokumentacji w zakresie organizacji akcji kurierskiej.

 

1 planowa Prawidłowość i aktualność dokumentacji w zakresie organizacji akcji kurierskiej Starostwo Powiatowe Wejherowo
2 planowa Prawidłowość i aktualność dokumentacji w zakresie organizacji akcji kurierskiej Urząd Miasta Wejherowo
3 planowa Prawidłowość i aktualność dokumentacji w zakresie organizacji akcji kurierskiej Starostwo Powiatowe Lębork
4 planowa Prawidłowość i aktualność dokumentacji w zakresie organizacji akcji kurierskiej Urząd Miasta  Lębork
5 planowa Prawidłowość i aktualność dokumentacji w zakresie organizacji akcji kurierskiej Urząd Miasta Łeba
6 planowa Prawidłowość i aktualność dokumentacji w zakresie organizacji akcji kurierskiej Urząd Gminy Cewice
7 planowa Prawidłowość i aktualność dokumentacji w zakresie organizacji akcji kurierskiej Urząd Gminy Nowa Wieś Lęborska
8 planowa Prawidłowość i aktualność dokumentacji w zakresie organizacji akcji kurierskiej Urząd Gminy Wicko

 

D. Kontrola realizacji zadań obronnych.

 

1 planowa Realizacja zadań obronnych Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
2 planowa Realizacja zadań obronnych Starostwo Powiatowe Wejherowo
3 planowa Realizacja zadań obronnych Urząd Miasta Wejherowo
4 planowa Realizacja zadań obronnych Starostwo Powiatowe Lębork
5 planowa Realizacja zadań obronnych Urząd Miasta Lębork
6 planowa Realizacja zadań obronnych Urząd Miasta Łeba
7 planowa Realizacja zadań obronnych Urząd Gminy Cewice
8 planowa Realizacja zadań obronnych Urząd Gminy Nowa Wieś Lęborska
9 planowa Realizacja zadań obronnych Urząd Gminy Wicko

 

E. Kontrola problemowa z zakresu przygotowań Planów publicznej i niepublicznej służby zdrowia.

 

1 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne Starostwo Powiatowe Wejherowo
2 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne Urząd Miasta Wejherowo
3 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne Szpital Specjalistyczny im. Floriana Ceynowy Sp. z o. o. w Wejherowie
4 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne Starostwo Powiatowe Lębork
5 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne Urząd Miasta Lębork
6 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne SPS ZOZ Lębork
7 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne Urząd Miasta Łeba
8 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne Urząd Gminy Cewice
9 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne Urząd Gminy Nowa Wieś Lęborska
10 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne Urząd Gminy Wicko
11 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne Copernicus Podmiot Leczniczy Gdańsk-Zaspa
12 planowa Realizacja zadań obronnych - przygotowania służby zdrowia na potrzeby obronne Wojewódzki Zespół Gruzlicy i Chorób Płuc Gdańsk 

 

F. Kontrola jednostek systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego.

 

1 planowa Funkcjonowanie zespołów ratownictwa medycznego oraz szpitalnych oddziałów ratunkowych pod kątem zgodności z ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. z 2013 r., poz. 757 j.t.) Szpital Specjalistyczny im. J.K. Łukowicza w Chojnicach
2 planowa Funkcjonowanie zespołów ratownictwa medycznego oraz szpitalnych oddziałów ratunkowych pod kątem zgodności z ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. z 2013 r., poz. 757 j.t.) ZDROWIE Sp. z o.o. w Kwidzynie
3. pozaplanowa F. Funkcjonowanie zespołów ratownictwa medycznego w rejonie operacyjnym powiatu malborskiego oraz powiatu nowodworskiego pod kątem zgodności z ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 757, ze zm.), w zakresie prawidłowości wykorzystania zespołów ratownictwa medycznego  do zadań określonych w ustawie o PRM. Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Malborku

 

G. Kontrole w zakresie przestrzegania warunków udzielonych w pozwoleniu Wojewody na nabywanie i użytkowanie (przechowywanie) materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego

 

1 planowa Kontrola w zakresie przestrzegania warunków udzielonych w pozwoleniu Wojewody na nabywanie i użytkowanie (przechowywanie) materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego SVEA Polska Sp. z o.o. ul. Poznańska 42,
76-200 Słupsk
H. Kontrola w zakresie szczególnej ochrony obiektów.
1 planowa Realizacja zadań obronnych – szczególna ochrona obiektów "SZKUNER" Sp. z o. o.
2 planowa Realizacja zadań obronnych – szczególna ochrona obiektów "ENERGOBALTIC" Sp. z o. o.

 

I. Kontrole jednostek współpracujących z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego.

 

1 planowa Spełnienie przez jednostkę współpracującą z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego wymagań określonych w art. 17 ust. 2 z ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. z 2013 r., poz. 757 j.t.) Portowa Straż Pożarna "FLORIAN" Sp. z o.o.

J. Kontrole podmiotów prowadzących kursy kwalifikowanej pierwszej pomocy

1 planowa Spełnienie przez podmiot prowadzący kursy kwalifikowanej pierwszej pomocy wymagań określonych w art. 13 ust. 8 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. z 2013 r., poz. 757 j.t.) RescuePro S.C. Marek Dąbrowski, Andrzej Kołacki

 

 

Kontrole w zakresie działalności straży miejskich i gminnych województwa pomorskiego

 

1. Straż Miejska w Malborku

Wystąpienie pokonrolne

 

2. Straż Miejska w Pucku

Wystąpienie pokontrolne

 

3. Straż Miejska w Debrznie

Wystąpienie pokontrolne

 

4. Straż Miejska w Debrznie

Wystąpienie pokontrolne

 

5. Straż Miejska w Gdańsku

Wystąpienie pokontrolne

 

6. Straż Miejska w Helu

Wystąpienie pokontrolne

 

7. Straż Miejska w Sztumie

Wystąpienie pokontrolne

 

8. Straż Miejska w Miastku

Wystąpienie pokontrolne

 

9. Straż Miejska w Nowym Dworze Gdańskim

Wystąpienie pokontrolne

 

10. Straż Gminna w Choczewie

Informacja

 

11. Straż Miejska w Wejherowie

Wystąpienie pokontrolne

 

12. Straż Miejska we Władysławowie

Wystąpienie pokontrolne

 

13. Straż Miejska w Rumi

Wystąpienie pokontrolne

 

14. Straż Miejska w Sopocie
 
 
15. Straż Miejska w Gdyni
 
 
16. Straż Gminna w Pruszczu Gdańskim

 

 

UWAGA

Zakres spraw które były przedmiotem kontroli opisanych w pkt. C,D,E i H obejmuje informacje niejawne, które na podstawie art. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228) mogą być udostępnione wyłącznie osobie dającej rękojmię zachowania tajemnicy i tylko w zakresie niezbędnych do wykonania przez nią pracy lub pełnienia służby na zajmowanym stanowisku.

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..