2016-05-24

Plan kontroli Wydziału Polityki Społecznej w roku 2016

Przedstawiony poniżej Plan kontroli Wydziału Polityki Społecznej w roku 2016 został również załączony, na końcu strony, w postaci pliku w formacie PDF.

 



l.p.

Temat kontroli

Nazwa jednostki kontrolowanej

Termin przeprowadzenia kontroli w kwartałach

1

Realizacja zadań z zakresu ustawy o pomocy społecznej zleconych gminie przez administrację rządową
i zadań własnych dotowanych z budżetu państwa w 2015 r. oraz wieloletniego programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”

GOPS Przywidz

I kwartał

2

GOPS Trąbki Wielkie

I kwartał

3

MOPS Gdynia

II kwartał

4

GOPS Gardeja

II kwartał

5

MOPS Skórcz

III kwartał

6

MGOPS Sztum

III kwartał

7

Realizacja zadań z zakresu ustawy o pomocy społecznej zleconych gminie przez administrację rządową
i zadań własnych dotowanych z budżetu państwa w 2015 r.

GOPS Kolbudy

I kwartał

8

GOPS Kosakowo

I kwartał

9

MOPS Czarna Woda

I kwartał

10

GOPS Bobowo

I kwartał

11

GOPS Linia

I kwartał

12

GOPS Kołczygłowy

II kwartał

13

MOPS Malbork

II kwartał

14

GOPS Miłoradz

II kwartał

15

GOPS Mikołajki Pomorskie

II kwartał

16

GOPS Subkowy

II kwartał

17

MOPS Bytów

III kwartał

18

GOPS Sulęczyno

III kwartał

19

GOPS Liniewo

III kwartał

20

GOPS Lipusz

III kwartał

21

MGOPS Kępice

III kwartał

22

GOPS Stary Targ

III kwartał

23

MOPS Nowy Staw

III kwartał

24

MGOPS Czarne

IV kwartał

25

MGOPS Prabuty

IV kwartał

26

GOPS Kwidzyn

IV kwartał

27

GOPS Gniewino

IV kwartał

28

GOPS Stare Pole

IV kwartał

29

GOPS Skórcz

IV kwartał

30

GOPS Wejherowo

IV kwartał

31

Realizacja zadań z zakresu ustawy o pomocy społecznej zleconych powiatowi przez administrację rządową oraz zadań własnych powiatu
w 2015 r.

PCPR Starogard Gdański

I kwartał

32

PCPR Wejherowo

I kwartał

33

PCPR Bytów

II kwartał

34

PCPR Puck

II kwartał

35

Prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób
z zaburzeniami psychicznymi

Środowiskowy Dom Samopomocy
w Kaliskach

I kwartał

36

Środowiskowy Dom Samopomocy
w Lasowicach Wielkich

II kwartał

37

Środowiskowy Dom Samopomocy,
ul. Jagiellońska 11, Gdańsk

IV kwartał

38

Realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej zleconych na podstawie umów pomiędzy wojewodą
a poszczególnymi organizacjami pozarządowymi w wyniku otwartego konkursu ofert (edycja 2015)

Fundacja Domu Kultury w Tczewie

I kwartał

39

Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym "Pomóż mi"
w Bytowie

III kwartał

40

Stowarzyszenie Polaków Poszkodowanych przez III Rzeszę ‑ Zarząd Województwa Pomorskiego w Gdańsku

IV kwartał

41

Realizacja gminnych zadań
z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Konarzynach

II kwartał

42

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
w Słupsku

II kwartał

43

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Człuchowie

III kwartał

44

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Prabutach

IV kwartał

45

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Bytowie

IV kwartał

46

Poprawność realizacji zadań zleconych gminie przez administrację rządową z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych

GOPS Luzino

I kwartał

47

GOPS Nowa Wieś Lęborska

I kwartał

48

GOPS Przodkowo

II kwartał

49

MOPS Bytów

II kwartał

50

MGOPS Brusy

III kwartał

51

Urząd Miejski w Pelplinie

III kwartał

52

GOPS Konarzyny

IV kwartał

53

Poprawność realizacji zadań zleconych gminie przez administrację rządową
z zakresu ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów

GOPS Stara Kiszewa

I kwartał

54

GOPS Lichnowy

I kwartał

55

GOPS Żukowo

II kwartał

56

MOPS Pruszcz Gdański

II kwartał

57

GOPS Ryjewo

III kwartał

58

MOPS Malbork

III kwartał

59

MOPS Nowy Staw

IV kwartał

60

Zatrudnienie pracowników domu pomocy społecznej
z wymaganymi kwalifikacjami

Dom Pomocy Społecznej Nr 2, ul. I Armii Wojska Polskiego 43, 84‑200 Lębork

I kwartał

61

Dom Pomocy Społecznej, ul. Mickiewicza 49, 81‑866 Sopot

II kwartał

62

Ocena jakości usług wspomagających

Dom Pomocy Społecznej Nr 1,
ul. Stryjewskiego 23, 84‑200 Lębork

I kwartał

63

Dom Pomocy Społecznej „Leśny”, Zaskoczyn, 83‑041 Mierzeszyn

II kwartał

64

Dom Pomocy Społecznej, Lubuczewo, 76‑200 Słupsk

II kwartał

65

Dom Pomocy Społecznej, Machowino 53, 76‑270 Ustka

II kwartał

66

Dom Pomocy Społecznej, Al. Wojska Polskiego 12B, 83‑200 Starogard Gdański

III kwartał

67

Dom Pomocy Społecznej w Stanisławiu, 83‑112 Lubiszewo

III kwartał

68

Ocena jakości usług określonych standardem w art. 68 i 68a ustawy
o pomocy społecznej

Dom Seniora Magnolia, ul. Poznańska 5, 84‑300 Lębork

I kwartał

69

Dom Seniora Lublewo, ul. Zielna 5 Lublewo Gdańskie, 83‑050 Kolbudy

III kwartał

70

Centrum Opieki i Aktywizacji Seniorów, ul. Wileńska 44, 80‑215 Gdańsk

III kwartał

71

Prawidłowość decyzji
w sprawie zasiłków dla bezrobotnych przyznawanych na zasadach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego

Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku

I kwartał

72

Realizacja refundacji pracodawcy zatrudniającego w ramach prac interwencyjnych skierowanych bezrobotnych części kosztów poniesionych na wynagrodzenia nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne

Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni

I kwartał

73

Powiatowy Urząd Pracy w Kwidzynie

IV kwartał

74

Realizacja dodatkowych instrumentów rynku pracy adresowanych do bezrobotnych do 30 roku życia

Powiatowy Urząd Pracy w Kościerzynie

I kwartał

75

Powiatowy Urząd Pracy w Starogardzie Gdańskim

II kwartał

76

Powiatowy Urząd Pracy w Sztumie,
z siedzibą w Dzierzgoniu

III kwartał

77

Powiatowy Urząd Pracy w Lęborku

III kwartał

78

Powiatowy Urząd Pracy w Nowym Dworze Gdańskim

IV kwartał

79

Realizacja zadań z zakresu pośrednictwa pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Tczewie

II kwartał

80

Realizacja prac społecznie użytecznych organizowanych dla osób bezrobotnych korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej

Powiatowy Urząd Pracy w Pucku

II kwartał

81

Powiatowy Urząd Pracy w Malborku

IV kwartał

82

Realizacja refundacji podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego oraz dofinansowania dla bezrobotnych na podjęcie działalności gospodarczej

Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie

III kwartał

83

Kontrola pracodawcy pod kątem spełniania warunków
i wywiązywania się
z obowiązków wynikających z uzyskanego statusu zakładu pracy chronionej określonego w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

ARES SERVICE Sp. z o.o.,
ul. Budowlanych 31, 80‑298 Gdańsk

I kwartał

84

Agencja Ochrony ARES SERVICE Jan Zbigniew Wośko Sp. z o.o.,
ul. Budowlanych 31, 80‑298 Gdańsk

I kwartał

85

MUSI Spółdzielnia Usługowa w Gdańsku, ul. Wajdeloty 28, 80‑437 Gdańsk

I kwartał

86

Spółdzielnia Inwalidów ODRODZENIE,
ul. Andrzeja Struga 2/6, 80‑116 Gdańsk

I kwartał

87

SECURITY Sp. z o.o., ul. Litewska 11/13, 80‑719 Gdańsk

I kwartał

88

SECURITY SYSTEM MS Sp. z o.o.,
ul. Litewska 11/13, 80‑719 Gdańsk

I kwartał

89

NORD SECURITY Sp. z o.o.,
ul. Partyzantów 76, 80‑254 Gdańsk

I kwartał

90

Marcin Mazerewicz Grupa Aton,
ul. Gdańska 32, 80‑518 Gdańsk

I kwartał

91

Agencja Ochrony KINGPOL Jarosław Czyrson, Al. Gen. J. Hallera 132,
80‑146 Gdańsk

I kwartał

92

Spółdzielnia Inwalidów im. Derdowskiego, ul. Morozowa 1, 89‑600 Chojnice

II kwartał

93

HSI Tczew Sp. z o.o., ul. Sobieskiego 1, 83‑110 Tczew

II kwartał

94

KROS Przedsiębiorstwo Handlowe
Sp. z o.o., Iłownica, 83‑412 Głodowo

II kwartał

95

Przedsiębiorstwo Produkcyjno‑Usługowe IZOBUD Sp. z o.o., ul. Dworcowa 3, 83‑314 Somonino

II kwartał

96

Przedsiębiorstwo Produkcyjno‑Handlowo‑Usługowe ARTSTAL s.c. Andrzej Regliński i Piotr Regliński, ul. Wolności 37b, 83‑314 Somonino

II kwartał

97

Przedsiębiorstwo Handlowo‑Usługowe Dębowa Marta Pabian, Wojciech Pabian, ul. Warszawska 1/12 82‑500 Kwidzyn

II kwartał

98

AKU Sp. z o.o., ul. Gdańska 33,
83‑110 Tczew

II kwartał

99

MADEX V. i J. Majorkowscy G. i M. Borkowscy, Kościeleczki, 82‑200 Malbork

II kwartał

100

Spółdzielnia Inwalidów Pomorzanka,
ul. Zielona 24, 83‑200 Starogard Gdański

II kwartał

101

INTERSTYL Monika Reichert, ul. Borchardta 79, 76‑200 Słupsk

II kwartał

102

Paweł Kosowicz, Krystyna Kosowicz PROFIL Spółka Jawna, ul. Przemysłowa 34, 76‑200 Słupsk

II kwartał

103

Przedsiębiorstwo MORZE Władysław Gąsior, ul. Wilcza 12, 76‑270 Ustka

II kwartał

104

Spółdzielnia Niewidomych im. mjr Edwina Wagnera, ul. M. C. Skłodowskiej 3,
76‑200 Słupsk

III kwartał

105

Spółdzielnia Inwalidów WSPÓŁPRACA,
ul. Jana z Kolna 35, 81‑859 Sopot

III kwartał

106

Przedsiębiorstwo Usługowo‑Wytwórcze STOLMEX Łojewscy Spółka Jawna,
ul. Majora Sucharskiego 50,
83‑200 Starogard Gd.

III kwartał

107

WEGA Sp. z o.o., ul. Kościerska 8c,
83‑330 Żukowo

III kwartał

108

Mieczysław Gniedziejko ZPCHR Produkcja Odzieży Ochronnej i Roboczej MIGRA, ul. Zwycięstwa 7, 84‑300 Lębork

III kwartał

109

JANTAR 3 Sp. z o.o., ul. Zygmunta Augusta 71, 76‑200 Słupsk

III kwartał

110

Przybysz Marian Przedsiębiorstwo Wielobranżowe, ul. Dworska 1‑2 Szczodrowo, 83‑250 Skarszewy

III kwartał

111

Przedsiębiorstwo Produkcyjno‑Handlowe ELEGANT MEN Spółka Jawna,
ul. Słowackiego 42 76‑200 Słupsk

III kwartał

112

Zakład Produkcyjno‑Handlowo‑Usługowy POLMET mgr inż. Henryk Kinder,
ul. Biskupa Krasickiego 7, 83‑200 Starogard Gd.

IV kwartał

113

Przedsiębiorstwo NAN Andrzej Nelson Małgorzata Nelson sp. j., Zajączkowo 35d, 83‑111 Miłobądz

IV kwartał

114

IGLOTEX S.A. ul. Leśna 2 83‑220 Skórcz

IV kwartał

115

Przedsiębiorstwo Produkcyjno‑Handlowe ADMAR II Andrzej Pakuła ul. Szczecińska 2 76‑200 Słupsk

IV kwartał

116

Przedsiębiorstwo Produkcyjno‑Handlowo‑Usługowe BARA Sp. z o.o. ul. Waszyngtona 1 81‑342 Gdynia

IV kwartał

117

KLIMAWENT S.A. ul. Chwaszczyńska 194, 81‑571 Gdynia

IV kwartał

118

Przedsiębiorstwo Produkcyjno‑Usługowe CONSTAL mgr inż. Andrzej Konieczka,
ul. Kościerska 18 83‑210 Zblewo

IV kwartał

119

Zakłady Odzieżowe WYBRZEŻE,
ul. Spółdzielcza 1, 81‑545 Gdynia

IV kwartał

120

Spółdzielnia Niewidomych SINEMA,
ul. Opata Hackiego 8/10, 81‑213 Gdynia

IV kwartał

121

Zakład Stolarsko‑Tapicerski Kazimierz Miąskowski, ul. Oliwska 54c,
80‑209 Chwaszczyno

IV kwartał

122

LONZA‑NATA Teresa Zarębska, Waldemar Michałowski, ul. Kartuska 267,
80‑125 Gdańsk

IV kwartał

123

ZAZ w Czarnem, ul. Zamkowa 17,
77‑330 Czarne

II kwartał

124

Przestrzeganie przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz rozporządzenia w sprawie turnusów rehabilitacyjnych, w tym zgodność informacji zawartych we wniosku ze stanem faktycznym

Ośrodek Terapii, Edukacji i Aktywizacji Sportowej,
Sopot ul. Bitwy pod Płowcami 67

I kwartał

125

„Dag Bud” Jerzy Kisiel Dom Wypoczynkowo-Rehabilitacyjny „Lawendowa Przystań” ul. Jana Ursyna Niemcewicza 22, Przewłoka, 76-270 Ustka

II kwartał

126

Zbigniew Skowronek "NZOZ WŁA‑MED" Dom Kuracyjny Messa, Władysławowo ul. Niepodległości 10

II kwartał

127

Kompleks Opiekuńczo‑Rehabilitacyjny "Łebsko" Marek Momot,
ul. Jeziorna 6 Żarnowska

II kwartał

128

Kolejowe Przedsiębiorstwo Turystyczno‑Wypoczynkowe "Natura Tout" Ośrodek Wczasowo‑Sanatoryjny "Radość", Ustka ul. Limanowskiego 27

II kwartał

129

Hotel Niedźwiadek Sp. z o.o., Wdzydze 32

II kwartał

130

Ośrodek Rehabilitacyjno‑ Opiekuńczy, Czernin ul. Zielona 2

III kwartał

131

"Złota Rybka" Gastronomia Wynajem Pokoi, Władysławowo ul. Wojska Polskiego 19

III kwartał

132

Ośrodek Wczasowy "Ewa", Łeba
ul. Łąkowa 17

III kwartał

133

Willa "Maja" Maja Kulesza Wiaderna, Jastrzębia Góra ul. Przedwiośnia 25

III kwartał

134

Kontrola sprawdzająca realizację zaleceń pokontrolnych zawartych
w sprawozdaniu z kontroli
w trybie uproszczonym znak PS‑VI.431.13.2014

Placówka Socjalizacyjna "Mój Dom‑Moja Przyszłość", ul. Lutosławskiego 21/2, 76‑200 Słupsk

I kwartał

135

Kontrola sprawdzająca realizację zaleceń pokontrolnych zawartych
w sprawozdaniu z kontroli
w trybie uproszczonym znak PS‑VI.431.11.2014

Placówka Socjalizacyjna "Mój Dom‑Moja Przyszłość", ul. Mickiewicza 38/7 i 7A, 76‑200 Słupsk

I kwartał

136

Kontrola sprawdzająca realizację zaleceń pokontrolnych zawartych
w sprawozdaniu z kontroli
w trybie uproszczonym znak PS‑VI.431.12.2014

Placówka Socjalizacyjna "Mój Dom‑Moja Przyszłość", ul. Tuwima 21A/7,
76‑200 Słupsk

I kwartał

137

Kontrola sprawdzająca realizację zaleceń pokontrolnych zawartych
w sprawozdaniu z kontroli
w trybie uproszczonym znak PS‑VI.431.4.2015

Placówka Opiekuńczo‑Wychowawcza
w Narkowach, ul. Tczewska 21,
83‑120 Subkowy

II kwartał

138

Kontrola sprawdzająca realizację zaleceń pokontrolnych zawartych
w sprawozdaniu z kontroli
w trybie uproszczonym znak PS‑VI.431.9.2015

Dom Rodzinny Fundacji Rodzina Nadziei, Liniewko Kaszubskie 3, 83‑404 Nowa Karczma

IV kwartał

139

Kontrola sprawdzająca realizację zaleceń pokontrolnych zawartych
w sprawozdaniu z kontroli
w trybie uproszczonym znak PS‑VI.431.13.2015

Dom Rodzinny Fundacji Rodzina Nadziei, ul. Strzebielińska 1, 84‑242 Luzino

IV kwartał

140

Przestrzeganie standardów opieki i wychowania, o których mowa
w przepisach dotyczących placówek opiekuńczo‑wychowawczych

Placówka Opiekuńczo‑Wychowawcza
im. Św. Franciszka, Sucumin 1,
83‑200 Starogard Gdański

II kwartał

141

Placówka Opiekuńczo‑Wychowawcza Nr 1 w Człuchowie, ul. Koszalińska 3,
77‑300 Człuchów

III kwartał

142

Radosny Dom, ul. Jana Sebastiana Bacha 33, 80‑171 Gdańsk

IV kwartał

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..