2019-03-18

Rozkładanie na raty, odraczanie, umarzanie należności nakładanych przez nadzór budowlany i inne organy

Ulgi w spłacie należności Skarbu Państwa z tytułu kar budowlanych i innych kar w postaci:
  • rozłożenia spłaty na raty,
  • odraczania terminu spłaty,
  • umarzania kar w całości lub części.

 

Przedmiot sprawy:
Wydanie decyzji administracyjnej w sprawie umorzenia w całości lub części bądź odroczenia terminu płatności lub rozłożenie spłaty na raty kar budowlanych i innych kar.
 
Podstawa prawna
Art. 67a § 1 pkt 2 w związku z art. 57 § 1-4 i art. 49 § 1 art. 53 § 1 i 4, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa w związku z art. 49 ust. 2 i art. 59 g ust. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, § 9, 11 pkt 2 i § 12 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 sierpnia 2005r. w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach (Dz. U. nr 165, poz. 1373) oraz art. 104 kpa
 
Miejsce złożenia wniosku i dokumentów:
 
  • Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku
          Biuro Obsługi Klienta

         tel.  58 30 77 695
         fax: 58 30 77 317

         adres e-mail : zok@gdansk.uw.gov.pl

         wejście IV - B

          80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27

 
  • Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku
         Delegatura w Słupsku
        Biuro do spraw Obsługi Delegatury
        Kancelaria Ogólna
        III p. pok. 340
        76-200 Słupsk, ul. Jana Pawła II 1
 
 
Wymagane dokumenty:
I . Celem rozpatrzenia wniosku należy dostarczyć aktualne dokumenty: 
1. Potwierdzające wysokość osiąganego dochodu (stosowne zaświadczenia): 
  1. osoba ucząca się zobowiązana jest do przekazania dokumentu potwierdzającego fakt, iż pobiera naukę w trybie dziennym (stacjonarnym) np. kserokopia legitymacji szkolnej/studenckiej, zaświadczenie ze szkoły, pierwsza strona indeksu wraz z legitymacją studencką, zaświadczenie o pobieraniu stypendium naukowego lub socjalnego,
  2. osoba ucząca się w trybie niestacjonarnym winna jest przedłożyć nadto dokumenty potwierdzające, że jest osobą bezrobotną, bądź potwierdzające wysokość jej dochodu, zaświadczenie o pobieraniu stypendium naukowego lub socjalnego,
  3. osoba bezrobotna zarejestrowana w Urzędzie Pracy zobowiązana jest do przekazania aktualnego dokumentu z Urzędu Pracy potwierdzającego jej status np. karta osoby bezrobotnej, zaświadczenie z PUP potwierdzające, że jest osobą bezrobotną,
  4. osoba bezrobotna niezarejestrowana w Urzędzie Pracy zobowiązana jest do przekazania np. zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodu osiągniętego (lub braku dochodu) w ostatnim roku rozliczeniowym, rozliczenia podatkowego (PIT),
  5. osoba pracująca lub pobierająca świadczenia rentowe lub emerytalne zobowiązana jest do przekazania dokumentów potwierdzających źródła i wysokość osiąganego dochodu np. zaświadczenia z zakładu pracy o wysokości wynagrodzenia, kserokopia umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło, odcinki renty lub emerytury, decyzja ZUS o przyznaniu świadczenia,
  6. osoba prowadząca własną działalność gospodarczą zobowiązana jest do przekazania dokumentów potwierdzających źródła i wysokość osiąganego dochodu np. rozliczenie podatkowe, wydruk z księgi przychodów i rozchodów,
  7. osoba korzystająca z pomocy opieki społecznej zobowiązana jest do przekazania dokumentów potwierdzających pobieranie zasiłków: rodzinnego, wychowawczego, stałego, okresowego, dodatku mieszkaniowego oraz świadczeń alimentacyjnych z funduszu alimentacyjnego,
  8. osoba otrzymująca alimenty winna przedstawić zaświadczenie o przyznanych świadczeniach alimentacyjnych,
  9. osoba korzystająca ze świadczeń z ubezpieczenia społecznego w razie choroby, kosztów leczenia i rehabilitacji, a także urlopu macierzyńskiego oraz urlopu wychowawczego winne dostarczyć zaświadczenie potwierdzające ten fakt,
  10. osoba, która jest bezrobotna, uczy się lub z innego powodu nie posiada środków do życia winna jest przedstawić zaświadczenie o wysokości uzyskiwanego dochodu osób, na których utrzymaniu aktualnie przebywa.
 
2. Potwierdzające stałe obciążenia dochodów (rachunki z ostatnich 3 m-cy) z tytułu:
  1. opłat za lokal mieszkalny (czynsz, fundusz remontowy, czynsz za wynajem),
  2. podatków od nieruchomości,
  3. opłat za dostarczane media (gaz, prąd, woda, wywóz nieczystości, telewizja, Internet).
 
II. W przypadku gdy wniosek złożyła osoba małoletnia, która ukończyła 17 rok życia, wniosek zwraca się wnoszącemu z pouczeniem, że wniosek w jego imieniu może złożyć jego przedstawiciel ustawowy. Ponadto przedstawiciel ustawowy powinien przedstawić wymagane  dokumenty, dotyczące osoby małoletniej.
 
III. Oświadczenie o poinformowaniu wnioskodawcy o odpowiedzialności karnej za zeznanie   nieprawdy lub zatajenie prawdy, zgodnie z art. 233 § 1 Kodeksu Karnego (Dz. U. z 1997 r., nr 88, poz. 553 z późn. zm.).
 
 
Termin załatwienia:
Terminy - przewidziane przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. (t. j. Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.). 
 
Sposób przekazania informacji o załatwieniu sprawy: 
Rozstrzygnięcie merytoryczne w formie decyzji administracyjnej zostanie doręczone stronom przez pocztę  za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
 
 
Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji Wojewody Pomorskiego do Ministra Rozwoju i Finansów, za pośrednictwem organu I instancji, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji administracyjnej.



KLAUZULA INFORMACYJNA

dot. przetwarzania danych osobowych

 

Wypełniając obowiązek określony w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) informuję, że:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wojewoda Pomorski   

             adres: ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk

  • Kontakt do Inspektora ochrony danych w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku: iod@gdansk.uw.gov.pl lub listownie na adres: Inspektor ochrony danych, Pomorski Urząd Wojewódzki, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk
  •  Pani/Pana dane osobowe uzyskane przez Wojewodę przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 pkt e RODO w celu wydania decyzji administracyjnej dotyczącej udzielenia ulgi w spłacie należności

            a) umorzenia w całości lub w części,

            b) rozłożenia na raty,

            c) odroczenia terminu płatności.

  • Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom niż strony niniejszego postępowania i ich ewentualnym pełnomocnikom.

(organy publiczne, które mogą otrzymywać Pani/Pana dane osobowe w ramach  konkretnego  postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, nie są uznawane za odbiorców)

  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji celu oraz prawnie określony okres archiwizacji.
  • posiada Pani/Pan prawo do:

-   żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

-   jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody ma Pani/Pan prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie

  •  Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa.
  •  Dane osobowe podane przez Panią/Pana są wymogiem ustawowym w celu przeprowadzenia postępowania i wydania decyzji administracyjnej.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu procesom podejmowania decyzji  przez Wojewodę, w tym profilowaniu.

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..