2016-03-16

Wydział Infrastruktury - stan spraw w 2015 roku

 


Sprawy prowadzone w Oddziale Administracji Architektoniczno-Budowlanej.

L.p.
 
           Nazwa prowadzonej sprawy
Ilość spraw/złożonych wniosków/podań
1. Pozwolenia na budowę 496

2.

Pozwolenia na budowę na terenach zamkniętych 168
3. Pozwolenia na rozbiórkę 30
4. Pozwolenia na rozbiórkę na terenach zamkniętych 8
5. Zgłoszenia budowy i robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę 843
6. Zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę na terenach zamkniętych 230
7. Odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych 37
8. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek 25
9. Pozostałe wnioski, pisma 113

 


Sprawy prowadzone przez Wieloosobowe samodzielne Stanowiska ds. transportu, ruchu drogowego i przejść granicznych.

L.p.  Nazwa prowadzonej sprawy      Ilość spraw/złożonych wniosków/podań    
1. Odtworzenie wyników egzaminów na prawo jazdy 6
2. Odtworzenie karty pojazdu 29
3. Decyzje o wpisie do ewidencji instruktora techniki jazdy 16
4. Wnioski do Ministerstwa Infrastruktury o wyznaczenie terminu egazminu na istruktora techniki jazdy  16
5. Przekazanie wyników egzaminu na instruktora nauki jazdy 94
6. Zaświadczenie o wpisie do rejestru, o zmianach we wpisie oraz o wykreśleniu z rejestru 35
7. Udostępnienie informacji publicznej  9
8. Sprawozdanie do CEPik 12
9. Wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące przejść granicznych 11
10. Utrzymywanie przejść granicznych 46
11. Pozostałe wnioski, pisma 256

 


Sprawy prowadzone w Oddziale Orzecznictwa.    

L.p.                                                      Nazwa prowadzonej sprawy                                                                         Ilość spraw/złożonych wniosków/podań                           
1. Rozpatrywanie odwołań od pozwoleń na budowę, przebudowę i rozbudowę obiektów budowlanych oraz zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części 286
2. Rozpatrywanie wniosków o stwierdzenie nieważności pozwoleń na budowę, przebudowę o rozbudowę obiektów budowlanych oraz zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części 97
3. Rozpatrywanie odwołań od pozwoleń na rozbiórkę 13
4. Rozpatrywanie odwołań w sprawie zgłoszeń robót budowlanych, rozbiórki lub zmiany sposobu użytkowania 146
5. Rozpatrywanie wniosków o stwierdzenie nieważności zgłaszanego zamiaru przystąpienia do robót budowlanych, rozbiórki lub zmiany sposobu użytkowania 3
6. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek 4
7. Pozostałe wnioski, pisma 75

 


Sprawy prowadzone w Oddziale Zamiejscowym Wydziału Infrastruktury.

L.p. Nazwa prowadzonej sprawy Ilość spraw/złożonych wniosków/podań
1. Pozwolenia na budowę 80
2. Pozwolenia na budowę na terenach zamkniętych 37
3. Pozwolenia na rozbiórkę 3
4. Pozwolenia na rozbiórkę na terenach zamkniętych 5
5 Zgłoszenia budowy i robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę 105
6. Zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę na terenach zamkniętych 66
7. Odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych 5
8. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek 9
9. Pozostałe wnioski, pisma 72
10. Rozpatrywanie odwołań od pozwoleń na budowę, przebudowę i rozbudowę obiektów budowlanych oraz zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części 56
11. Rozpatrywanie wniosków o stwierdzenie nieważności pozwoleń na budowę, przebudowę o rozbudowę obiektów budowlanych oraz zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części 19
12. Rozpatrywanie odwołań od zezwoleń na inwestycje na drogach powiatowych i gminnych 2
13. Stwierdzenia nieważności wydanych zezwoleń na inwestycje na drogach powiatowych i gminnych 1
14. Rozpatrywanie odwołań w sprawie zgłoszeń robót budowlanych, rozbiórki lub zmiany sposobu użytkowania 29
15. Decydowanie o warunkach zabudowy i zagospodarowani terenu na terenach zamkniętych 37
16. Opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin  32
17. Wnioski do planów miejscowych w związku z zawiadomieniem o podjęciu uchwały 64
18. Opiniowanie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin 11
19. Wnioski do studiów uwarunkowań w związku z zawiadomieniem o podjęciu uchwały 4
20. Skargi i wnioski 2

Sprawy prowadzone przez  Samodzielne Stanowiska ds. Planowania Przestrzennego.

L.p. Nazwa prowadzonej sprawy Ilość spraw/złożonych wniosków/podań

1.

Decydowanie o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na terenach zamkniętych  127
2. Decydowanie o lokalizacji inwestycji na podstawie tzw. specustaw   2
3. Uzgadnianie projektów planów miejscowych jednostek samorządu terytorialnego w zakresie zadań rządowych 270
4. Uzgadnianie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego jednostek samorządu terytorialnego w zakresie zadań rządowych 29
5. Wnioski do planów miejscowych 363
6. Wnioski do studiów  30
7.

Zarządzenia zastępcze w stosunku do uchwał gmin dotyczących studiów u.i k.z.p.

124
8. Nakładanie kar za nieterminowe wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego przez gminy 1
9. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek 4
10. Opiniowanie uchwał jednostek samorządu terytorialnego pod względem merytorycznym w zakresie zgodności z prawem 442
11. Pozostałe wnioski, pisma 91

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..